Koenig Balázs Helmut (2020) A Z generáció utazási szokásainak vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Z generáció utazási szokásainak vizsgálata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (802kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat a Z generáció külföldi turisztikai célú utazási szokásainak és igényeinek vizsgálatát tűzte ki célul, valamint ezen igények milyen elvárásokat támasztanak az utazási irodákkal szemben. Majd ezen információk alapján, melyek azok a változtatások, amelyek megtételével a Qalandar Kft. várhatóan motiválni tudja a generáció tagjait a csoportos utazásain való részvételre. A Z generáció hamarosan diszkrecionális jövedelemre tesz szert, így új szegmens jelenik meg a turisztikai piacon, új kihívásokat teremtve ezzel az utazási irodáknak a korosztály igényeinek kielégítése, a vásárlóerő ösztönzése és a vendégek megtartása. A kutatást a Z generáció idősebb, 1995 és 2000 között született, harmadának körében, online kérdőíves adatgyűjtési módszerrel végeztem. Majd az így kapott adatok, szakmai gyakorlatom során tapasztalt információk, a szakirodalom meglátásai alapján elkészítettem a Qalandar Élménytúrák Kft. SWOT elemzését. A kutatás eredményeképp elmondható, hogy a Z generáció számára fontos a turisztikai termék jó ár-érték aránya, inkább egyéni, mint csoportos utazók, jellemzően európai desztinációkat preferálják.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Z generáció, fogyasztói szokások, generációs szokás, külföldi utazások, utazási iroda |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 21. 06:08 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 08. 15:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |