Egy hazai kisvállalkozás értékesítésfejlesztési lehetőségei a marketingen keresztül

Árvai Kristóf (2020) Egy hazai kisvállalkozás értékesítésfejlesztési lehetőségei a marketingen keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Árvai Kristóf SBDF4D szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Árvai Kristóf SBDF4D szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban azzal foglalkoztam, hogy egy vidéki kisvállalkozás, jelen esetben az R+R Renova Kft. hogyan tudna hatékonyabban értékesíteni különböző marketingeszközök segítségével. Ezeknek tudatában lenni azért is fontos, mivel a kisvállalkozások eleve hátrányból indulnak a multinacionális cégekkel szemben. A marketingeszközök kiválasztása során számos elemet figyelembe kell venni, ezért a dolgozatomban nagy hangsúlyt fektettem a különböző analízisek elméleti hátterének a bemutatására. Körül jártam többek között a marketing fogalmának különböző értelmezéseit is, történelmét, valamint mindazon tevékenységeket, amelyeket a marketing magába foglal. Mindezek után bemutattam a céget, amellyel kapcsolatosan a kérdőíves primer kutatásomat végeztem. A vállalat kialakulásának a történelmét szükséges volt megismertetni az olvasóval, hogy megérthessen honnan is indult és milyen nehézségeken, változásokon keresztül jutott el a mai helyzetéhez. A jelenlegi helyzet bemutatásában segítségemre volt a cégvezető, akivel mélyinterjút készítettem. Fontosnak tartottam mindemellett tisztázni azt is, hogy mégis milyen környezetben működik az R+R Renova Kft., így bemutatásra kerültek a földrajzi adottságok, elhelyezkedés, kialakítás, valamint a helyi szabályozások is. A vállalkozás múltjának bemutatását azért sem hagytam ki a dolgozatból, hiszen így bemutathattam az olvasó számára milyen kihívásokkal kellett szembenéznie a vállalkozásnak és ezekhez hogyan tudott alkalmazkodni. Ilyen volt például a multinacionális cégek vagy az internet megjelenése. Ezek a kihívások napjainkban is jelen vannak. Egy hatékony marketing stratégia kialakításával ezeknek a cég eredményeire nézve negatív hatásai csökkenthetőek. A vállalat céljait, motivációt is elemeztem, ezek közül fontosnak tartom összegzésül kiemelni az egyik talán legfontosabb, sarkalatos pontját a vállalkozás tartozásmentes működését. A különböző marketing analízisek segítségével, - mint például a STEEP, Versenytárselemzés, marketingmix és SWOT – megvizsgáltam, hogy a piacon milyen helyet foglal el a vállalat és hogy milyen messze van az elérni kívánt állapottól. A jelenlegi helyzet megismerésével, a gyengeségek és erősségek felmérésével könnyebben tudtam javaslatokat arra, hogy milyen marketingeszközökkel növelhető a leghatékonyabban az értékesítés a vállalat számára. A cég életében nem csak az elterjedésének idején, de ma is fenyegetést jelent az internet. Ahogy ezt korábban kifejtettem a vállalkozás ezt a hátrányát előnyre is fordíthatná, és nem csak fenyegetésként kellene erre tekinteni. Számos kiaknázatlan lehetőég nagy fejlődési potenciált rejt magában, mint például a saját weblap, nagyobb internetes jelenlét a közösségi oldalakon, online hirdetések vagy a brandépítés. Ezekhez kapcsolódnak hellyel közzel a javaslatok, amiket a vállalkozás számára tettem. Az első és legfontosabb nem volt más, mint az általános online jelenlét növelése. Mivel a vállalkozás elsősorban Facebook-on aktív, így véleményem szerint ez az a platform, ami által mérhető sikereket érhetne el a cég. A hagyományos, talán kicsit unalmas eddig megosztott posztok helyett azt javaslom a cég számára, hogy próbálkozzon olyan posztokkal, amik kicsit jobban figyelemfelhívóak, érdekesek és párbeszédre hívja az olvasókat. A kérdőív tanulsága alapján bátorkodtam azt a tanácsot adni a cégvezetés számára, hogy próbálják meg az online termékreklámoknál a hangsúlyt a háztartási kisgépekre terelni. Ez volt az a termékcsoport, amiket a válaszadók inkább vásároltak meg online. A kérdőívből még kiderült, hogy a kitöltők legjobban az árcsökkentéses akciókat preferálják, így azoknál a termékeknél, ahol erre van lehetőség szerintem ez egy alkalmazható stratégia lenne. A vállalkozás brandjének újragondolása, fejlesztése szintén egy járható út lenne a cég számára, véleményem szerint. Mind a logó, mind az egyéb marketingmegjelenések stílusukat tekintve kicsit ódivatúak, elavultak. A szállításhoz használt gépjármű felmatricázása, az egységes céges viselet a személyzet számára mind járható út lenne ennek megvalósítására. A cég elmúlt 25 évben számos kihívással nézett szembe, azonban ezeken a nehézségeken a meggondolt és gazdaságos működésének köszönhetően túl tudott lépni, azonban ahhoz, hogy a cég fennmaradhasson a jövőben is, mindenképpen szükséges, hogy kialakítson egy ténylegesen és sikeresen működő marketingstratégiát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Békési Gábor György
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: SWOT-elemzés, kereskedelem, kis- és középvállalkozás - KKV, kisvállalkozások, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 21. 06:06
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 13:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet