Egy budapesti vendéglátóhely létesítése egyéni vállalkozóként

Pruzsina Gábor (2020) Egy budapesti vendéglátóhely létesítése egyéni vállalkozóként. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.Pruzsina.Gábor.2020.05.15..pdf] PDF
Szakdolgozat.Pruzsina.Gábor.2020.05.15..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (702kB)

Absztrakt (kivonat)

1.Bevezetés Szakdolgozatomat egy elképzelt Budapesti kávézóról írom. Megkísérlem bemutatni a leendő vállalkozóknak, hogy mire érdemes figyelni egy vendéglátóhely létesítésénél, valamint arra szeretnék választ kapni a kutatásom végén, hogy érdemes-e ma Magyarországon egy új kávézót nyitni és hogy mi kell ahhoz, hogy ez később sikeres lehessen. 1.1.Az első találkozásom a kávézókkal  Azért választottam ezt a témát, mert érdekelnek ezek a vendéglátóhelyek, valamint a későbbiekben én magam is szeretnék egy hasonló üzletet nyitni. Szakmai gyakorlatomat is egy olyan helyen töltöttem, ahol nagyon odafigyelnek a kávé és a kiszolgálás minőségére és azóta én is így állok hozzá a témához. Pultos végzettségem miatt is az életem sok szakaszában találkoztam a kávéval ilyen-olyan formában, viszont a kávézás iránti szeretetem már sokkal korábban, a gimnáziumi éveim alatt alakult ki bennem. Jól emlékszem, hogy mennyire örültünk az osztálytársaimmal, amikor kiderült, hogy a Gong kávézó megnyitotta a kapuit az iskolánktól maximum 50 méterre. Onnantól kezdve gyakorlatilag, minden délutánt és iskola előtti időt ott töltöttünk. Nem is maga a kávé volt az, ami annyira világhírű lett volna, inkább az volt számunkra nagyon vonzó, hogy a kávézás és az ott eltöltött idő által milyen különböző társaságok alakultak ki. Sokan tanulni jártak oda délután, de voltak olyanok is, akik csak egy kis időt akartak a többiekkel tölteni és erre tökéletes volt egy kávézó nyitott terasza. Ezek voltak azok az évek, amikor el kezdtem gondolkozni azon, hogy én is egy hasonló színes kultúrájú vendéglátóhelyet akarok nyitni.  1.2. Szimpla kávézó  Egy másik fontos esemény, ami megerősítette bennem ezt a gondolatot az volt, amikor a korai egyetemi éveim alatt elkezdtem dolgozni a Szimpla kávézóban. Ez a munkahely azért volt különleges számomra, mert itt találkoztam először olyan kedves és közvetlen vendéglátós-vendég kapcsolattal, amit eddig még nem tapasztaltam. Az eddigi elképzelésem egy kellemes hangulatú vendéglátóhelyről teljesen megváltozott. Ez előtt úgy gondoltam, hogy a személyzetnek egyedül az a feladata, hogy kiszolgálja a vendégeket, de itt rádöbbentem, hogy ez sokkal többről is szólhat. Ebben a kávézóban éreztem először azt, hogy a személyzet nem azért dolgozik, mert kell, hanem mert akarja is csinálni és ezt a vendégek is megérezték, az a kis hely, amikor én ott dolgoztam szinte mindig maximális kihasználtságon működött. A személyzet végig kedves és viccelődő volt és ha a vendég vevő volt rá kellemesen elbeszélgetett bárkivel. Olyan érzése volt az embernek, mintha nem is egy kávézóban ülne az ember, hanem egy kellemes hangulatú házibuliban. Ebből adódóan rengeteg törzsvendégük és a szájbeszéd miatt nagy sikerük lett. Annyira népszerű lett a hely, hogy egy évvel a kávézó megnyitása után megnyitotta a kapuit a Szimpla kert, ami már egy teljesen más célt szolgált, viszont a megpróbálták megtartani a kávézó stílusát és hangulatát több kevesebb sikerrel. Ez után az élmény után már kezdtem tervezgetni, hogy hogyan is állnék neki a saját üzlet megnyitásának és annak, hogy milyen személyzetet alkalmaznék. 1.3.Lion’s Locker A legutolsó, de egyben a legfontosabb kapcsolatom a vendéglátással a szakmai gyakorlatom volt a Lion’s Locker étteremben. Itt egy olyan erős és jó hangulatú csapattal találkoztam, amelyben mindenki azon dolgozott, hogy a hely minél kellemesebb és barátságosabb hangulatú legyen. A tulajdonos megkövetelte mindenkitől, hogy a kiszolgálás minősége minden egyes vendégnél tökéletes legyen. Ezt senki nem bánta, ugyanis rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk személyesen, valamint interneten is. Amikor ott dolgoztam a Trip Advisor szerint ez volt a 4. legjobbra értékelt vendéglátóhely Budapesten a kategóriájában és erre mindenki nagyon büszke volt. Rengeteget tanultam a tulajdonostól, valamint a csapat tagjaitól, akik minden egyes vendéggel úgy bántak, mintha csak saját otthonukba invitálták volna őket vacsorázni. A siker itt se maradhatott el, amikor a szakmai gyakorlatomat végeztem szinte mindig teltház volt, valamint a világ minden pontjáról érkeztek vendégek. Már szinte el is felejtettem a Szimplában tapasztaltakat, de itt újra előtörtek az emlékek és itt már biztos voltam benne, hogy én is egy olyan hangulatú helyet szeretnék nyitni, ahova, ha bármikor betér az ember pozitív emlékekkel fog gazdagodni. 1.4. Amit sokan elfelejtenek… Úgy gondolom, hogy az az egyik legfontosabb, ha egy bármilyen vendéglátással kapcsolatos üzletet akar valaki nyitni, hogy meg kell érteni hozzá azt, hogy nem csak annyiról szól a vendéglátós – vendég kapcsolat, hogy oda rakjuk elé a kiválasztott terméket, hanem arról is, hogy foglalkozni kell, valamint kedvesen kell viselkedni a vendégekkel. Nem azért fognak betérni egy-egy vendéglátóhelyre, mert olcsóbb lenne, mintha a boltban vásárolnák meg, hanem mert élményeket akarnak szerezni és ezt manapság egyre több hely elfelejti az idők során. Természetesnek veszik, hogy van forgalmuk és ha valakinek panasza van vagy nem

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmár József
Belső
óraadó tanár, Vendéglátás Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest, gazdálkodás, kávézó, vendéglátás, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 21. 06:05
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 11:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet