A nyereségnövelő marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei a privát fogászati ellátásban

Szövördi Katalin (2020) A nyereségnövelő marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei a privát fogászati ellátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A nyereségnövelő marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei a privát fogászati ellátásban.pdf] PDF
A nyereségnövelő marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei a privát fogászati ellátásban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom fő célja az, hogy bemutassam a nyereségnövelő marketing eszközök alkalmazásának lehetőségeit a fogászati ellátásban, különös tekintettel a privát fogorvosi praxisok munkájára. Dolgozatomban beszámolok arról, hogy a hazai egészségügyi szolgáltatások jelenlegi működési kereteit biztosító privatizációs változások hogyan hatottak az ellátás minőségére, és hogyan helyeződött át a hangsúly a betegségekről az „egészség kezelésére”. Bemutatom az egészségipar azon jellegzetességeit, melyek markánsan meghatározzák a piaci környezetet, amelyben ezek a kisvállalkozások végzik szolgáltató tevékenységüket. Kitérek arra, hogy az egészségügyben definiált vevő, azaz a beteg, illetve páciens megváltozott illetve kibővült fogyasztói igényei, a különböző egészségtudatossággal összefüggő trendek milyen módon hatnak a fogászati praxisok által nyújtott szolgáltatásokra, és ezek az elvárások milyen kihívások elé állítják a praxisokat működtető szakembereket. Kutatásomból kiderül, hogy valamiféle szemléletváltás már elkezdődött, de még időre van szükség ahhoz, hogy az üzleti gondolkodás szélesebb körben elterjedjen. Közgazdász szemmel megvizsgálva a működésüket meghatározó körülményeket, úgy találom, hogy ezeknek a mikro- és kisvállalkozásoknak jól adaptálható lehetőségek állnak a rendelkezésére a nyereséges működés elérése érdekében, illetve a vevők/páciensek mélyebb megértésére. A professzionális tervezés, a marketing stratégiális alkalmazása alapjaiban megváltoztathatja eredményeiket, amennyiben bővíteni, fejleszteni szeretnék a praxisukat, függetlenül annak méretétől.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségügy, egészségügyi ellátás, kisvállalkozások, marketing, marketingtevékenység
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 21. 06:05
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet