Az Apple Pay bevezetése a magyarországi piacra

Matheisz Márk (2020) Az Apple Pay bevezetése a magyarországi piacra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az Apple Pay bevezetése a magyarországi piacra.pdf] PDF
Az Apple Pay bevezetése a magyarországi piacra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban bemutattam a fogyasztói szokásokat a fizetések világában, a fizetési lehetőségek széles körét, valamint ezeknek a fizetéseknek az előnyeit és hátrányait is. Végig vezettem a fizetési rendszerek kialakulását, valamint a jelenlegi fizetési szokásokat a magyar lakosság körében és viszonyítva is a különböző országok adataihoz. Megismertettem a Magyarországon zajló törekvéseket ebben az iparágban és felvázoltam, hogy milyen lehetőségek vannak még az adott ágban, és ezek közül melyik utat kezdték el kitaposni a nagy fintech vállalatok és a bankszektor szereplői is. Ismertettem a technológia hatására elérhető vált mobilfizetéses lehetőségeket, ennek előnyeit, fókuszálva az Apple által nyújtott Apple Pay szolgáltatásra, ezt összehasonlítva a versenytársak szolgáltatásaival. Felvetettem az azonnali fizetés bevezetéséhez kapcsolódó potenciális lehetőséget, amit véleményem szerint villámgyorsan meg fognak ragadni a nagy vállalatok, ezzel hatalmas versenyelőnyre tudnak majd szert tenni. Véleményem szerint nagyon nagy lehetőség van ezekben a szolgáltatásokban és komolyan mindenkinek az előnyére válhat, amennyiben elkezdi használni bármely vállalat által nyújtott szolgáltatást. Minden szempontból megkönnyíti a mindennapi vásárlásokat és a pénzügyek rendszerezését is. A dolgozat ad egy kialakított képet a jelenlegi helyzetről, és az olvasó átláthatja a magyarországi helyzetet, mind elérhető szolgáltatások terén, mind az állam által kezdeményezett törvények hatását az iparágra nézve. Mint kiderült a készpénzhasználat jelenleg még nem elengedhető, azonban a generációk fejlődésével és az új generációk piacra lépésével egyre inkább elfogadott lesz a digitális fizetések használata, és egyre többen fogják kizárólagosan használni, ehhez szükséges a kereskedelem fejlődése és a fogyasztók általi elfogadás fejlődése is. Összefoglalva a magyar pénzügyi rendszerben napjainkban még megkerülhetetlen a készpénz jelentősége, így a hatékonyság növeléséhez fontos annak a megértése, hogy a lakosság hogyan és miért viszonyul a készpénzhez, milyen szituációkban, és módokon használják azt, valamint mi az az indok, ami miatt a készpénz vagy az elektronikus fizetés mellett dönt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kasza Lajos
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Apple, elektronikus fizetés, fizetési módok, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, készpénzfizetés, készpénz nélküli fizetési formák, mobil fizetési rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 21. 06:04
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 13:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet