Hegedüs Bianka Júlia (2020) Két vendéglátóipari egység összehasonlítása az alkalmazott marketing eszközeik alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Hegedüs_Bianka_szakdolgozat_final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom elején meghatározott kutatási kérdéseimet a kutatás során gyűjtött adatok alapján meg tudtam válaszolni az elemzés részeiben, valamint be tudtam mutatni, hogy az általam vizsgált két étterem esetében miként alkalmazzák a szolgáltatásmarketin eszközeit és elemeit. Véleményem szerint mindkét étterem megfelelően használja a marketing mix alapelemeit, ahhoz mérten, hogy mely célközönséget kívánják elérni és mi az üzenetük. A konkrét felállított kutatási kérdéseim esetében pedig elmondható, hogy a személyes kapcsolatok kialakítása a vendégek és a személyzet között egy olyan terület, amelyre a vendéglátás területén kiemelt figyelmet kell fordítani, illetve a kérdőíves megkérdezés során arra is fény derült, hogy a vendégek részéről is van erre igény. Ezen kívül arra is törekednie kell az éttermeknek, hogy a vendégeik elégedettsége a lehető legmagasabb legyen, ezzel ösztönözve őket arra, hogy ajánlásokat tegyenek a barátaiknak és a családtagjaiknak, hiszen ahogy a kutatásom adataiból is látszik ezen személyes ajánlások alapján fognak a legnagyobb valószínűséggel kipróbálni egy új éttermet. Továbbá pedig az is kiderült a kutatásomból, hogy az aktív online marketingkommunikáció segítségével a már meglévő vendégkör ösztönözhető arra, hogy újra meglátogassa az adott éttermet, így erre a területre is érdemes fokozott figyelmet fordítania egy étteremnek. Összességében szerintem sikeres volt a kutatásom és minden vizsgált tényezőt be tudtam mutatni a szakdolgozatomban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, szolgáltatásmarketing, vendégelégedettség, vendéglátás marketing, ügyfélpanasz-kezelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 21. 06:04 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 18. 12:15 |
Actions (login required)
Tétel nézet |