Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából

Májer Máté (2020) Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából Májer Máté V8HART.pdf] PDF
Szakdolgozat Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából Májer Máté V8HART.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A Bécs és Budapest összehasonlításának célja, hogy feltárja, hogy Bécs a marketingstratégiájának köszönhetően, mennyivel több turistát vonz, illetve, hogy a stratégiájának milyen hatása van a gazdaságra. Cél, hogy Bécs városmarketing tervezése milyen eszközöket és milyen hatásfokkal használ és hogy ezek átültethetőek-e Budapest városmarketing tervezésébe. További célja a kutatásnak, hogy amennyiben a bécsi területfejlesztés marketingfókusza számadatokkal bemutathatóan jobban teljesít a budapestinél, akkor milyen eszközöket és stratégiákat tud adaptálni Budapest városa. A kutatás jelentősége abban áll, hogy egy olyan budapesti városmarketing stratégia megvalósításához törekszik hozzájárulni, ami modern, fejlett és pontos használattal Budapest „csodafegyvere” lehet a turisztikai és gazdasági régiós versenyben. A kutatás szakirodalmi áttekintésében kitér egy városmárka fontosságára és a területfejlesztésben jelenleg helyet foglaló kihasználatlan helyzetére, Budapest és Bécs régiós turisztikai versenytársi kapcsolatára, a Magyar Turisztikai Ügynökség jövőbeli marketing és területfejlesztési terveire Budapesten és a bécsi turizmusfejlesztési stratégia vízióját, célkitűzéseit és megvalósíthatósági tervét is tartalmazza. Ezek a témakörök, turisztikai statisztikai adatokkal alátámasztva, átfogó képet adnak a két város marketingépítési eszközeiről és turisztikai versenyképességéről. A kutatási munkát kvantitatív kérdőíves adatgyűjtéssel a magyar lakossággal végeztem, azon belül is olyanokkal, akik már jártak vagy éltek Bécs városában. A kutatás lényege Budapest és Bécs városának turisztikai versenyképességének összehasonlítása és ezen belül a városmarketing eszközeinek fontossága. A bécsi példa mutatja, hogy hosszútávon megéri a városnak saját turizmusfejlesztési stratégiával rendelkeznie, hiszen az előző két évben Bécs vendégéjszakáinak száma 13,5%-kal növekedett, ameddig Budapesten ugyanez a mutatószám 5,61% (2017-2019). Ezen felül a Shaping Vienna 2025, a Bécsi Turizmusfejlesztési Stratégia, tartalmazza a város vízióját, célkitűzéseit, értékeit és megvalósíthatósági tervét, melyek mind átültethetőek lennének egy Budapesti Turizmusfejlesztési Stratégiába.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Péter Károly
Belső
Mestertanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: márkastratégiák, területfejlesztés, területi statisztika, turisztikai desztináció, turisztikai teljesítmény mérése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 21. 06:03
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 11:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet