Májer Máté (2020) Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából Májer Máté V8HART.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Bécs és Budapest összehasonlításának célja, hogy feltárja, hogy Bécs a marketingstratégiájának köszönhetően, mennyivel több turistát vonz, illetve, hogy a stratégiájának milyen hatása van a gazdaságra. Cél, hogy Bécs városmarketing tervezése milyen eszközöket és milyen hatásfokkal használ és hogy ezek átültethetőek-e Budapest városmarketing tervezésébe. További célja a kutatásnak, hogy amennyiben a bécsi területfejlesztés marketingfókusza számadatokkal bemutathatóan jobban teljesít a budapestinél, akkor milyen eszközöket és stratégiákat tud adaptálni Budapest városa. A kutatás jelentősége abban áll, hogy egy olyan budapesti városmarketing stratégia megvalósításához törekszik hozzájárulni, ami modern, fejlett és pontos használattal Budapest „csodafegyvere” lehet a turisztikai és gazdasági régiós versenyben. A kutatás szakirodalmi áttekintésében kitér egy városmárka fontosságára és a területfejlesztésben jelenleg helyet foglaló kihasználatlan helyzetére, Budapest és Bécs régiós turisztikai versenytársi kapcsolatára, a Magyar Turisztikai Ügynökség jövőbeli marketing és területfejlesztési terveire Budapesten és a bécsi turizmusfejlesztési stratégia vízióját, célkitűzéseit és megvalósíthatósági tervét is tartalmazza. Ezek a témakörök, turisztikai statisztikai adatokkal alátámasztva, átfogó képet adnak a két város marketingépítési eszközeiről és turisztikai versenyképességéről. A kutatási munkát kvantitatív kérdőíves adatgyűjtéssel a magyar lakossággal végeztem, azon belül is olyanokkal, akik már jártak vagy éltek Bécs városában. A kutatás lényege Budapest és Bécs városának turisztikai versenyképességének összehasonlítása és ezen belül a városmarketing eszközeinek fontossága. A bécsi példa mutatja, hogy hosszútávon megéri a városnak saját turizmusfejlesztési stratégiával rendelkeznie, hiszen az előző két évben Bécs vendégéjszakáinak száma 13,5%-kal növekedett, ameddig Budapesten ugyanez a mutatószám 5,61% (2017-2019). Ezen felül a Shaping Vienna 2025, a Bécsi Turizmusfejlesztési Stratégia, tartalmazza a város vízióját, célkitűzéseit, értékeit és megvalósíthatósági tervét, melyek mind átültethetőek lennének egy Budapesti Turizmusfejlesztési Stratégiába.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | márkastratégiák, területfejlesztés, területi statisztika, turisztikai desztináció, turisztikai teljesítmény mérése |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 21. 06:03 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 18. 11:31 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |