Májer Máté (2020) Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Budapest és Bécs összehasonlítása városmarketing és turisztikai versenyképesség szempontjából Májer Máté V8HART.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Bécs és Budapest összehasonlításának célja, hogy feltárja, hogy Bécs a marketingstratégiájának köszönhetően, mennyivel több turistát vonz, illetve, hogy a stratégiájának milyen hatása van a gazdaságra. Cél, hogy Bécs városmarketing tervezése milyen eszközöket és milyen hatásfokkal használ és hogy ezek átültethetőek-e Budapest városmarketing tervezésébe. További célja a kutatásnak, hogy amennyiben a bécsi területfejlesztés marketingfókusza számadatokkal bemutathatóan jobban teljesít a budapestinél, akkor milyen eszközöket és stratégiákat tud adaptálni Budapest városa. A kutatás jelentősége abban áll, hogy egy olyan budapesti városmarketing stratégia megvalósításához törekszik hozzájárulni, ami modern, fejlett és pontos használattal Budapest „csodafegyvere” lehet a turisztikai és gazdasági régiós versenyben. A kutatás szakirodalmi áttekintésében kitér egy városmárka fontosságára és a területfejlesztésben jelenleg helyet foglaló kihasználatlan helyzetére, Budapest és Bécs régiós turisztikai versenytársi kapcsolatára, a Magyar Turisztikai Ügynökség jövőbeli marketing és területfejlesztési terveire Budapesten és a bécsi turizmusfejlesztési stratégia vízióját, célkitűzéseit és megvalósíthatósági tervét is tartalmazza. Ezek a témakörök, turisztikai statisztikai adatokkal alátámasztva, átfogó képet adnak a két város marketingépítési eszközeiről és turisztikai versenyképességéről. A kutatási munkát kvantitatív kérdőíves adatgyűjtéssel a magyar lakossággal végeztem, azon belül is olyanokkal, akik már jártak vagy éltek Bécs városában. A kutatás lényege Budapest és Bécs városának turisztikai versenyképességének összehasonlítása és ezen belül a városmarketing eszközeinek fontossága. A bécsi példa mutatja, hogy hosszútávon megéri a városnak saját turizmusfejlesztési stratégiával rendelkeznie, hiszen az előző két évben Bécs vendégéjszakáinak száma 13,5%-kal növekedett, ameddig Budapesten ugyanez a mutatószám 5,61% (2017-2019). Ezen felül a Shaping Vienna 2025, a Bécsi Turizmusfejlesztési Stratégia, tartalmazza a város vízióját, célkitűzéseit, értékeit és megvalósíthatósági tervét, melyek mind átültethetőek lennének egy Budapesti Turizmusfejlesztési Stratégiába.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | márkastratégiák, területfejlesztés, területi statisztika, turisztikai desztináció, turisztikai teljesítmény mérése |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 21. 06:03 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 18. 11:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |