A hivatásturizmus helyzete Magyarországon és annak bemutatása a Mamaison Hotel Andrássy**** példáján keresztül

Kis Angéla Dalma (2020) A hivatásturizmus helyzete Magyarországon és annak bemutatása a Mamaison Hotel Andrássy**** példáján keresztül. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of A hivatásturizmus helyzete Magyarországon és annak bemutatása a Mamaison Hotel Andrássy példáján keresztül.pdf] PDF
A hivatásturizmus helyzete Magyarországon és annak bemutatása a Mamaison Hotel Andrássy példáján keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási_kérelem.pdf] PDF
Titkosítási_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (41kB)

Abstract

A szakdolgozatom célja az volt, hogy a rendelkezésemre álló nemzetközi és hazai szekunder kutatások alapján és az általam választott Mamaison Hotel Andrássy**** elemzése alapján ismertessem a hivatásturizmus helyzetét mind nemzetközi, mind hazai tekintetben. Az alapvető fogalom-meghatározások segítették első sorban a téma megértését. A turizmus és azon belül is a MICE piac elérhető statisztikái és nemzetközi adatai alapján utóbbi évtizedek alatt dinamikus fejlődésen ment keresztül. A dolgozatom célja az volt, hogy a fent említett anyagok alapján következtetéseket vonjak le és javaslatokat tegyek a jövőre vonatkozólag. A dolgozatom első részében a forrásaim segítségével az elméleti áttekintést írom le, amely tartalmazza a hazai és nemzetközi hivatásturizmus fogalmát, részletes ismertetését, a hivatásturizmusra jellemző trendeket és tendenciákat, illetve a jövőre vonatkozó helyzetet is tanulmányozom. A szakdolgozatom második felében az általam választott Mamaison Andrássy Hotel****-t mutatom be egészen a kezdetektől napjainkig. Itt kitértem a szállodát üzemelteti CPI Hotels-re, a szálloda történetére, az alapvető szolgáltatásainak bemutatására különösképpen részletezve a konferenciatermeket. A bázisszálloda tevékenységei bemutatása után a primer kutatásom következik, melyben a szálloda bevételeinek és vendégeinek összetételéről, valamint az éves kihasználtságáról egy teljes képet kapunk a szállodáról. A primer kutatásomhoz a mélyinterjút választottam, így további betekintést nyerhettem a szálloda üzleti piacának működésébe. A mélyinterjúmban 24 kérdést tettem fel Németh Kingának, a szálloda Sales Managerének, aki készségesen válaszolt minden kérdésre, így segítve a kutatómunkámat. A mélyinterjú készítése során arra voltam kíváncsi, hogy a szállodában milyen szerepet tölt be az üzleti piac a szabadidős foglalások mellett. Az interjú alatt kitértünk a hotelben megrendezett üzleti rendezvényekre és azok általános helyzetére, továbbá az értékesít folyamatára is. A kutatásom során választ kaptam arra is, hogy milyen fejlesztésekre lenne szükség a Hotelben. A kutatómunkám során és a szálloda értékesítési részleg dolgozójával készített interjúm során egy átfogó képet kaptam a hazai és nemzetközi hivatásturizmus helyzetéről. A szegmensről elmondható, hogy rendkívül dinamikusan fejlődik. Magyarország, azon belül is Budapest minden évben egyre sikeresebb évet zár. Az ágazra a folyamatos növekedés és állandó változás jellemző. Az 5. fejezetben kifejtem, hogy véleményem szerint milyen fejlesztéseket kéne eszközölni Magyarországon annak érdekében, hogy a  MICE piac még nagyobb sikereket érjen el.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Turizmus-vendéglátás

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: MICE, hivatásturizmus, konferencia turizmus, turizmus, üzleti turizmus
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: Tímea Brakszatoriszné Jankó
Date Deposited: 2020. Aug. 13. 10:52
Last Modified: 2020. Sep. 18. 12:05

Actions (login required)

View Item View Item