A biobor hazai piacának felmérése és elemzése, különös tekintettel az Y generációra

Kamondy Zsófia Tímea (2020) A biobor hazai piacának felmérése és elemzése, különös tekintettel az Y generációra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kamondy_Zsofia_Timea.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kamondy_Zsofia_Timea.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a bioborok hazai piacának vizsgálata, különös figyelmet fordítva az Y generációra. A generáció borfogyasztási és borválasztási szokásainak megismerése mellett további cél a környezetbarát bioborokkal kapcsolatos tájékozottság és nyitottság felmérése, valamint annak feltárása, hogy a hazai borpiacon realizálódik-e kereslet a fenntarthatóság jegyében készülő bioborok iránt. A fogyasztói oldal felmérése egy online elérhető kérdőív segítségével történt. A termelői oldal véleményének megismerése érdekében mélyinterjúk készültek hagyományos- és biogazdálkodást folytató pincészetek képviselőivel. A kutatás eredményeként a generáció borválasztási sajátosságai, a bioborok iránti érdeklődése, nyitottsága és vásárlási hajlandósága meghatározható. Megismerhető továbbá egyes bortermelők ökológiai szőlőtermesztéssel, borkészítéssel és a bioborok hazai keresletével kapcsolatos álláspontja. A dolgozat egy átfogó képet alkot a bioborok Y generációra vonatkoztatható hazai piacáról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: biotermékek, bor, borászat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 13. 10:51
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 11. 13:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet