Kamondy Zsófia Tímea (2020) A biobor hazai piacának felmérése és elemzése, különös tekintettel az Y generációra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Kamondy_Zsofia_Timea.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja a bioborok hazai piacának vizsgálata, különös figyelmet fordítva az Y generációra. A generáció borfogyasztási és borválasztási szokásainak megismerése mellett további cél a környezetbarát bioborokkal kapcsolatos tájékozottság és nyitottság felmérése, valamint annak feltárása, hogy a hazai borpiacon realizálódik-e kereslet a fenntarthatóság jegyében készülő bioborok iránt. A fogyasztói oldal felmérése egy online elérhető kérdőív segítségével történt. A termelői oldal véleményének megismerése érdekében mélyinterjúk készültek hagyományos- és biogazdálkodást folytató pincészetek képviselőivel. A kutatás eredményeként a generáció borválasztási sajátosságai, a bioborok iránti érdeklődése, nyitottsága és vásárlási hajlandósága meghatározható. Megismerhető továbbá egyes bortermelők ökológiai szőlőtermesztéssel, borkészítéssel és a bioborok hazai keresletével kapcsolatos álláspontja. A dolgozat egy átfogó képet alkot a bioborok Y generációra vonatkoztatható hazai piacáról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | biotermékek, bor, borászat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 13. 10:51 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 11. 13:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |