Nagy Vivien (2020) A TripAdvisor használatának vizsgálata a turisták, valamint a vendéglátóipari egységek szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Nagy_Vivien_Szakdolgozat_D6F4RP_2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (931kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásaim során a turisták és a turizmusban résztvevő vendéglátóipari egység hozzáállását vizsgáltam a TripAdvisor utazási oldalhoz.Jelen dolgozatom célja az volt, hogy összefoglaljam azokat a tudományos tényeket, amelyek a hagyományos-, illetve az interneten terjedő szóbeszéddel kapcsolatosak, és ezek gyakorlatban való alkalmazásait néhány kiválasztott szemszögből tanulmányozzam.Kutatásaim céljai között szerepelt ezen tények turizmusra gyakorolt hatásai, mind fogyasztói, mind szolgálatói oldalról megvizsgálva. A folyamat alatt többféle módszer került alkalmazásra, hogy mindél pontosabban elemezhessem és értékelhessem a piac fogyasztóinak magatartásformáit.Elsőként mélyinterjú keretein belül megkérdeztem olyan budapesti éttermeket, amelyet aktívan jelen vannak az oldalon, hogy az ő mindennapi életüket hogyan befolyásolja az alkalmazás. A vélemények megosztóak, vannak, akik ezt kellemetlen teherként fogják fel és teljességgel kiszolgáltatottnak érzik magukat; mások pedig nagyszerű lehetőséget látnak benne, hogy az ideérkező turisták megtalálják kínálatukat, és a felületükön található véleményezések alapján őket válasszák. Ennek érdekében kisebb-nagyobb módosításokat is hajlandóak eszközölni, attól függően, hogy mire van lehetőségük, mi a profiljuk és mennyire tarják számottevőnek az értékelések átlagpontszámát.A következő, fókuszcsoportos beszélgetések során azt vizsgáltam, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak ilyen internetes felületekhez, pontosabban az ott olvasható ajánlásokhoz. A felhasználók bizalmát több tényező is befolyásolja, ám mindenkinek megvannak a saját, bevált keresési taktikái, ha utazás során a TripAdvisor alkalmazására kerül a sor. A vásárlás utáni wom és e-wom összhangját is közelebbről tanulmányoztam, ahol alanyaim alátámasztották azt az állítást, miszerint ezek általában szinkronban vannak, viszont nem feltételei egymásnak.A kérdőíves megkérdezésekhez azért folyamodtam, hogy egy új aspektusból is feltárhassam a felhasználási szokásokat. Itt világossá vált, hogy minden generációnak egyedi, alaposan megindokolt magyarázata van arra, hogy miért, vagy éppen miért nem használja a TripAdvisort utazásai során. Emellett azt is bizonyította, hogy áttekinthetőbb és logikailag jobban alátámasztható, ha az utazási szokásaik szerint kategorizáljuk a közönséget. Tehát, a beérkezett űrlapokból kiderült, hogy minél többször utazik – turistaként – egy egyén, annál többet használja a TripAdvisor alkalmazást, és annál biztosabb is, hogy ismeri.A szekunder és primer kutatások alapján javaslatokat alakítottam ki a vállalatok marketingstartégiájának segítéséhez és a TripAdvisor felületén való apróbb, hasznos módosításokra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bizalom, e-WOM, felelős turista, fogyasztói magatartás, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 13. 10:51 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 18. 13:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |