Kovács Bence (2020) A zene streaming szolgáltatások használatának vizsgálata Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A ZENE STREAMING SZOLGÁLTATÁSOK HASZNÁLATÁNAK VIZSGÁLATA MAGYARORSZÁGON .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (863kB) |
Absztrakt (kivonat)
A zene vásárlása korábban időigényes tevékenység volt és egyben nehezen is volt beszerezhető, de a technikai újításoknak köszönhetően a zeneipar résztvevői számára új lehetőség adódott szolgáltatásaik és termékeik értékesítésére, ugyanis ma már akár mobil telefonjainkon keresztül is hozzáférhetünk szinte az összes előadó zenéjéhez a világhálón keresztül. Ebben az értékesítési eljárásban különösen fontos a fogyasztót könnyen kezelhető, gyors és az igényeket minél jobban kielégítő funkciók biztosítása. Ennek következtében elmondható, hogy célszerű megismerni a fogyasztók magatartását, milyen tényezők képesek befolyásolni a vásárlók döntéseit, e döntési mechanizmusnak milyen szakaszai vannak, amely probléma felismeréstől kezdődik és a vásárlási utáni magatartással zárul. Minden vásárló és fogyasztó más és más, különböző értékekkel, érdeklődéssel, hozzáállással rendelkeznek, ezért nem szabad egy csoportként kezelni az egyéneket, hanem több vásárlói szegmensbe kategorizálni őket, melyeket személyre kell szabni az emberekere és így foglalkozni velük. A fogyasztói magatartás egy olyan viselkedésforma, amely kiterjed a személyes szükségletekre, az egyén környezetének meghatározó szegmenseire, valamint a vásárló információs ismereteit, a különböző opciók minősítésének képességét és azt a döntés elhatározó folyamatot, amellyel a jövőben pozitív vagy negatív tapasztalatokkal lesz gazdagabb a vevő. A vásárlási kultúra megváltozott, a fizikai vásárlás mellett az online vásárlás térhódítása az elmúlt néhány évben folyamatos növekedésben van. Többek között, a könnyű informálódás, a gördülékeny folyamatok lebonyolítása és az, hogy a világ bármely pontjáról szinte mindenféle árut beszerezhetünk, vezetett ennek a trendnek a kialakulásához. Az online vásárlás módja is változásban van. Míg az internetes vásárlás hajnalán általában otthon, a számítógépek segítségével lehetett rendelni, most már bárhol, bármikor előkaphatjuk a telefonjainkat és böngészhetünk az online boltokban. Ez az innováció ihlette meg azokat a fejlesztőket, akik ugyanezt a rugalmasságot akarták a zeneiparba elhozni és az éves statisztikák bizonyítják a sikerüket. A különféle szolgáltatók megjelenése átalakította a korábbi szokásokat és pozitív hatással bíró eredmények születtek. Egyrészt egyszerű hozzáférést biztosít a zenészek adatgyűjteményeibe kedvező ár-érték arányért cserébe, így az illegális zene letöltéseket visszaszorítja, ezért a hallgatók és a zenék jogtulajdonosai szemszögéből is jól funkcionál. Másrészt mivel több ilyen platform is létezik az embereknek lehetőségük van a számukra legmegfelelőbbet választani, ezért a vállalatoknak a legjobb felhasználóbarát lehetőséget kell biztosítania a fogyasztóknak, hogy a digitális termékeket náluk szerezzék be.A saját kutatásomban azt próbáltam megtudni, hogy a digitális korszak milyen változásokat hozott a zene vásárlása szempontjából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, streaming, szolgáltatás, zene |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 13. 10:51 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 11. 13:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |