Tarr Evelin (2020) Salzburg, Mozart városa, és a névre épülő marketingtevékenység. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Tarr Evelin_P3EOVM_TV.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom első részében szerettem volna, úgy mondd a nagy felől a kisebb felé haladni, ezért Európa, majd ezen belül is Ausztria turizmusa került górcső alá. Lényegesnek tartottam bemutatni a keresleti és kínálati elemeket, turisztikai részesedésüket, és minden olyan mutatót, ami a turizmus vizsgálatának szempontjából nélkülözhetetlen. Kulcsponti terület az imázskutatás, ami a dolgozat alapját biztosította. Személyes fejlődésemhez járult hozzá a témával való munka, hiszen képet kaptam arról, mennyire jelentős ez a fajta komponens egy turisztikai desztináció esetében. Salzburg egy nemzetközi példaként mutat széles körű képet erről, de véleményem szerint érdemes lehetne akár egy magyarországi város esetében is erre építeni. Számos olyan emberrel büszkélkedhetünk országunkban mi is, akiknek hagyatékát méltán „felhasználhatnánk” egy ilyen nemes cél érdekében. Beépíthetővé válhatna egy-egy város marketingkoncepciójába, és ez által hozzájárulhatna fontos turisztikai mutatók pozitív irányú változásához. Akár valamelyik költőnk, vagy híres feltalálónk révén. Salzburg esetében szívesen megvizsgálnám, és kitekintést tennék arról, hogy a Mozart imázselem nélkül milyen látogatottsággal bírna a város. Mennyire számít súlyozott elemnek ilyen szempontból? Mi számít még sarkalatos pontnak az esetükben? Kutatásom tanulságának érzem, hogy a szakdolgozatom megírása előtt bennem felmerülő kérdésekre választ kaphattam, és hogy mélyebben beleáshattam magamat abba a témába, ami ilyen kedves számomra. Fontosnak tartottam a város látogatottságára gyakorolt hatásokban is elmélyedni, a sport, vallás, és egyéb vonatkozásokban. Példának okán képet kaptam, - és általam az olvasó is - arról, hogy milyen mértékben hatnak a városra a speciális elemei, mint „A muzsika hangja”, Mozart, vagy a Csendes-éj, a szakterületről való ismereteimet kivételes módon művelte, és számomra is meglepő következtetéseket vonhattam le. Kulturális adottságokban mondhatjuk verhetetlen a város, és a pici történelmi áttekintések is választ adhattak a XXI. században is felmerülő kérdésekre, és párhuzamot vonhattunk a város életében zajló eseményekkel. Dolgozatom második felében a primer kutatásom mutatom be az olvasónak, diagramokkal színesítve, ami a könnyebb, átláthatóbb megértést szolgálja. Illetve érdekes megállapításokat tehetünk az eredmény tudatában, és ezzel további kutatási kérdéseket fogalmazhatunk meg, amikbe érdemes lenne szélesebb körben tájékozódni. Dolgozatom keretét a turizmusmarketing adja, ami az ágazat igen szerves része. Ha egy város tökélyre fejleszti kommunikációját, és a megfelelő kompetenciával rendelkezik, akkor egy egyébként kevésbé jelentős helyből is igazi turistaparadicsomot varázsolhat. Salzburg esetében egy jó alapra tudtak a szakemberek építkezni, sikerült a remek természeti adottságait maximálisan kiemelni, javukra fordítani és egy igazi osztrák gyöngyszemet varázsolni belőle. Salzburg egy csodálatos város, ami nem csak nyaralásra, kikapcsolódásra alkalmas, de úgy gondolom, Európa egyik legélhetőbb városai közé tartozik. Az osztrákok életvitele, és szokásai egy rövid ott tartózkodás alatt is teljesen magával ragadhat minket. Munka után nem haza sietnek, hanem kényelmesen beülnek kedvenc kávézójukba, elolvassák a napi híreket, és egyszerűen csak élvezik az életet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Mozart, Salzburg, marketingeszközök, stratégiai tevékenység, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 13. 10:50 |
Utolsó módosítás: | 2020. Aug. 24. 09:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |