Front Office tevékenységei a New York Palace-ban

Pásztai Edina Kinga (2020) Front Office tevékenységei a New York Palace-ban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Pásztai Edina - projektmunka.pdf] PDF
Pásztai Edina - projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt   A projektmunkámat a New York Palace-ban eltöltött gyakornoki tevékenységeimről írtam - A Front Office-ról, jelen esetben a recepcióról. Kifejtettem, hogy mit is jelent recepciósnak lenni egy 5*-os szállodában, milyen tevékenységeket kell elvégezni, hogyan kell kezelni a szituációkat, milyen is az élet a szállodaiparban. A dolgozatban bemutatom a New York Palace-t, és az épület másik szárnyában lévő apartmanszállodát, amely a gyakornokságom helyszínéül szolgált, a New York Residence-t, és a különböző extra szolgáltatásaikat – ezek a parkolóház, spa, gym, room service, mosoda és reggeli és a rendezvénytermek. Részletesen kifejtem az ott elvégzett munkám folyamatait és tapasztalatait. A méltán híres New York Café-ról is szót ejtek,  annak történetével és legendájával együtt. Bemutatom milyen ”részei” vannak, azaz a Salon étterem és a Nyugat bár is megjelenik írásomban. Bemutatom az OPERA-rendszert, amellyel nap mint nap dolgoztam. Kifejtem a rendszeren belüli, és azon kívüli tevékenységeket, melyeket végeztem nap mint nap a vendégek becsekkolása,  szállodában léte és kicsekollása  alatt. A vendégelégedettség mérést és annak eszközeit is bemutatom. Saját tapasztalataim és az ott tanultakat is beleszőttem dolgozatomba. Kutatási módszertanként  végeztem primer és szekunder kutatást is. Mindösszesen négy féle kutatást végeztem, ezek az alábbiak:  PESTEL-analízis, SWOT- elemzés, kérdőíves kutatás és konkurencia elemzés. A  PESTEL-analízist a New York Palace-ra kivetítve végeztem el, felsoroltam az általam felfedezett politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai, környezeti és jogi tényezőket. A SWOT-elemzésemben együtt tekintettem a New York Palace-ra és Residence-re, és felsoroltam az erősségeiket, gyengeségeiket, lehetőségeiket és veszélyeiket. Kérdőíves kutatásom az aktuális COVID-19 járványhoz kötődően készítettem el, ebben felmértem a válaszadók utazási terveit a járvány idejére, és ezzel összefüggésben azt, hogy megvalósult-e, vagy sem, ha nem, akkor kaptak-e visszatérítést. Az elmaradott rendezvényekkel kapcsolatban is tettem fel kérdéseket. Konkurenciaelemzést végeztem a New York Residence-el összefüggésben,  hozzá megkerestem a két közvetlen konkurenciáját, majd elemeztem őket. Mindezek eredményeképp arra jutottam, hogy a New York Palace és Residence rendkívül patinás szállodák, melyben nem csak megszállni, de dolgozni is megtisztelő és kellemes. Az ott eltöltött idő alatt felsoroltam tapasztalataim és véleményem kifejtettem arról, hogy min lehetne még fejleszteni és mit éreztem még kihasználatlan lehetőségként a szállodában. Rávilágítottam az olyan hibákra is, melyeket akkor észlel az ember, hogyha nap mint nap abban a rendszerben dolgozik. Saját fejlődésemet is bemutattam a dolgozatom végén, amit tapasztalhattam a munka befejezte után magamon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Schablik Vilmos
Belső
óraadó tanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: New York Palace, New York Residence, hotel, szállodaipar, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 13. 10:50
Utolsó módosítás: 2020. Aug. 24. 09:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet