Mihály Bence Norbert (2020) Streamerek, azaz videójáték influencerek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Streamerek, azaz videójáték influencerek szakdolgozat - Mihály Bence.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A hivatásos influencerek követőtáborukat a saját hírnevük növelése érdekében építik. A digitális és online eszközök remek lehetőségeket biztosítanak, hogy az illető minél több emberhez eljuttassa tartalmait, eszméit, gondolatait, történéseit és szponzoráló cégek tartalmait, termékeit vagy szolgáltatásait. A közösségi média platformok működése nem csak lehetővé teszik, de elő is segítik az új influencerek betörését az influencer piacra. Ezen a piacon már számos különböző területre összpontosítanak az influencerek és specializációk révén igyekeznek szorosabb kapcsolatot ápolni célközönségükkel. A videojátékok területére specializálódott influencerek, a streamerek hatalmas terjedelmű szubkultúrával rendelkeznek, így már gamer influencer specifikus platformokon is tevékenykedhetnek. A videojáték iparban az internetes elérés szüksége és az online játék más emberekkel, illetve a technikai eszközök szükségessége a kultúra tagjait egy alapvető technika és digitális tudással ruházza fel. Ennek eredményeképp a közönség tagjai fogékonyak a digitális térben terjengő üzenetekre, lehetőségekre, ráadásul a fogékonyságuknak és hobbijuknak köszönhetően az idejük nagyobb részét töltik online. Napjainkban népszerű karrierválasztás influencerré válni, de sokan hamar elbuknak ezen az úton, hiszen más influencereket nézve, az emberek csak a kívülről látható tartalmak alapján ítélik meg az influencer tevékenységét. Nem tudatosul bennük az online követőtábor építéshez szükséges marketing tudás és eszköztár. Különösen igaz ez a videojáték influencerekre, akik önmagában a videojátékok játszásával gondolják elérni a népszerűséget és a sikert, bármiféle üzleti vagy marketingtevékenység nélkül. Ezt felismerve jött létre a StreamBiosis vállalata, ami a videojáték influencerek üzleti és marketing hiányosságait pótolva menedzseli a streamerré válók online kommunikációját és karrierjét. A vállalkozás az online marketing köré épített kompetenciájával és a videojáték piac ismeretével vezeti sikerre streamer ügyfeleit az influencerré válásban, valamint a streamer bevételeit támogató folyamatok menedzselésével, a szponzorációk és online hirdetési szerződések megszerzésével segíti őket. A vállalkozás lehetőséget és csatornát nyújt márkák és cégek számára a streamereken keresztül megjeleníteni marketingüzeneteiket, hogy elérhessék a videojáték kedvelők hatalmas piacát.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business marketing, e-marketing - elektronikus marketing, influencer, online marketing, online piackutatás, vállalkozás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 13. 10:50 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 11. 12:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |