A személyes értékesítés szerepe a Kockanapok Kft által szervezett lego kiállításokon

Schmikl Norbert (2020) A személyes értékesítés szerepe a Kockanapok Kft által szervezett lego kiállításokon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of projektmunka.pdf] PDF
projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kiállítások során elengedhetetlen, hogy az értékesítők tisztában legyenek akommunikációs eszközökkel. Egyaránt fontosak a megfelelő verbális és nonverbáliseszközök is. Az ápolt külső, megjelenés az első lépcső, amely a sikeres eladáshozvezet. Fontos, hogy az érékesítő feltudja mérni, hogy a vevő milyen személyiséggelrendelkezik, hiszen ezáltal könnyebben kialakul a kommunikáció, értékesítő és vevőközött. Értékesítés során mindig az a fél dominál a kommunikációban, aki kérdez.Kérdezés során információkat gyűjtünk be a vevőről és annak szükségleteiről, ésezáltal érvelünk a termék mellett, illetve a kifogáskezelést is hatékonyan tudjukalkalmazni. Fontos, hogy az esetleges konfliktus helyzetekben, hogyan képesreagálni az értékesítő, hiszen számtalanszor előfordulhat, hogy a vevő kifogásolja aterméket. Személy szerint nekem is van tapasztalatom a konfliktus kezelésben,ugyanis a gyakorlat során többször előfordult, ügyfélszolgálati feladataim ellátásaközben, hogy egy ügyfél reklamációját fogadtam, majd olyan megoldást találtam rá,mely kedvez az ügyfélnek, és a cégnek is. A kifogás kezelés, illetve a konfliktushelyzetben való helytállás fontossága elengedhetetlen, így nem elegendő ezekelméleti tudása. A gyakorlatban a reakció idő rövidebb, emiatt a megfelelőtapasztalat megszerzésén múlik, hogy egyes szituációkban, hogyan tudunk reagálni.Ezt gyakorolni kell. Minél több hasonló akadály ugrunk meg annál több tapasztalatotés gyakorlatot szerethetünk. A profi értékesítők is voltak kezdők. Megkell tanulnikezelni az elutasítást és elkell fogadni, hogy nem mindenkit érdekel az adotttermék/szolgáltatás. Ha az értékesítő megérti, hogy nem fog minden üzletkötésesikeresen záródni, akkor máris egy lépést tett afelé, hogy sikeres legyen aszakmában. A kommunikációink nagyrésze nonverbális jelekből áll. A nonverbáliskommunikációs eszközök megfelelő használata nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogysikeres értékesítők legyünk. Az értékesítés legfontosabb része a lezárás. A jóértékesítőnek felkell mérnie, hogy a kommunikáció mely szakaszában kísérelhetimeg a lezárást, hogy a vevő a vásárlás mellett döntsön, és ne érezze kényszernek azértékesítővel folytatott beszélgetést, a döntésekor elégedettséget érezzen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladási folyamat, kiállítás, kommunikáció, marketing, értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 13. 10:41
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 08. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet