Tolnai Viktor István (2020) Kereskedelmi és marketing stratégiák elemzése a LIDL-nél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (645kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összességében úgy gondolom, hogy LIDL egy nagyon jól működő vállalat a hazai piacon. Ez köszönhető a jól eltalált marketingnek, melyet az országban végeznek, illetve az üzletek stílusának, kialakításának is, mivel a remek, egyszerű rendezéssel vannak kialakítva. A tapasztalatok, a tanultak és a marketing mix alapján a fentebb felsorolt elemek jól működnek, mivel a vásárlóközpontú gondolkodása a cégnek egy nagyon pozitív dolog mind a vásárlók, mind a különböző szervezetek szemében is. Az egyetlen dolog, ami ebben az esetben nem jól működik, az az, hogy a cég túlzottan sokat enged a vásárlóknak, melyet sokan kihasználnak. Olyan értelemben véve, hogy nem egy vásárló is csinálta a boltunkban azt, hogy megvett egy nonfood terméket, melyet használt pár hétig, majd a 60 napos visszavételi idő előtt visszahozta, hogy még sincs rá szüksége. Ugyanúgy jól működik az ár és marketing politikája is a marketingmix alapján, mivel már a saját márkás termékeinek alacsony árai is vonzóak az átlag számára. A SWOT elemzést is sikeresnek éltem meg, hiszen fényt tudtam minden tényezőjére tenni. Ide is csak megerősíteni tudom azt a tényt, hogy a LIDL-nek a diszkontáruházlánc mivolta feltétlen nagy erősség, de ugyanolyan gyengeség is. Ha csak az országban kettő-három hipermarket stílusú áruházláncot működtetnének, akkor nem igen lenne se gyengesége se sok lehetőség a cég számára, hiszen sokkal jobb lenne. Úgy gondolom, hogy az egyik legnehezebb dolgom a Porteri-öt erővel volt, hiszen ehhez az elemzési formához kellene a legjobban belelátni teljesen egy cég életébe és nem csak felületesen, egy bolti dolgozóként. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy itt is minden tőlem telhetőt megtettem, amibe csak véleményt, elemzést tudtam alkotni. Javaslataim szerint nem ártana a cégnek megfontolni ugye, hogy nagyobb méretű áruházat nyissanak. Egy-két bolt esetében jobban megkell válogatni, hogy milyen vezetőket, alkalmazottakat vesznek fel, mert úgy gondolom, hogy egy embernek egy ilyen stílusú boltba mindent tudnia kell, nem csak pénztárazni. Végezetül ezt, hogy még akkor is visszakell venni az árut, hogyha nincs a vásárlónak rá szüksége is bekellene szüntetni, hiszen ez a cégnek bevétel kiesés, mivel ez az áru, amit használat után hoznak vissza már a selejtben kell végezze. Javaslatom szerint a friss árukat, mint például a hús és pékáru, azokat jobban kéne leakciózás ügyileg figyelni. Ennek oka az, hogy nem minden húsáru fogy el, mivel csak aznap, a lejárat napján kap akciózást. Pékáru esetében meg zárás előtti egy-két órában kéne leárazni a termékeket, mivel nem minden esetben fogynak el így és a maradék áru ilyenkor a selejtben végzi
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Lidl Magyarország, SWOT-elemzés, kereskedelmi stratégia, marketingmix, vállalati marketing stratégiák, élelmiszer-kereskedelem |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Aug. 13. 10:41 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 08. 14:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |