Magyarországi fesztiválpiac helyzete és a piacrakerülés esélyei

Nagy Benedek (2020) Magyarországi fesztiválpiac helyzete és a piacrakerülés esélyei. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Nagy Benedek BGE-TV_Magyarországi fesztiválpiac szakdolgozat.pdf] PDF
Nagy Benedek BGE-TV_Magyarországi fesztiválpiac szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Tinédzser korunk végén, és huszonéves korunk első éveiben legtöbben közeli kapcsolatba kerülünk a fesztiválpiaccal, amely az elmúlt 2 évtizedben cáfolhatatlan sikerszériát futott. De mire elég egy majd’ negyed évszázad? Telítődhet-e egy piac ennyi idő alatt? Alakulhat-e ki monopol helyzet egy aprócska, ám jelentős ország fesztiválpiacán 20 leforgása alatt? Hosszúra nyúlt egyetemi éveim során sokirányú érdeklődésem örök vezérvonalát képezték a rendezvények, melyekkel az egyetemi élet és a munkám hozott össze. Szerencsés helyzetbe kerültem, mikor felvettek a Coca-Cola Hellenic Bottling Company-hoz rendezvényszervező pozícióba, és töretlen érdeklődésemmel folytathattam rajongásom kiteljesülését a szakmában. Kutatásaim során célom volt megfejteni a fesztiválpiac magyarországi állapotát és a piaci térnyerés esélyeit felmérni az új belépők számára. Szintén kutatási kérdésként határoztam meg, a környezettudatosság terjedésének a fesztiválpiacon és a fiatalabb generáció hajlandóságának kapcsolatát, és a környezettudatosság eddigi szerény térnyerésének okait a piacon.  Harmadik kérdésem az innovációkra vonatkozott. Elengedhetetlen eleme-e az innováció egy fesztivál térnyerésének? Egyszerre hajtott a kíváncsiság és a jövőben hasznosítható tudás erre vonatkozóan, hiszen csodálva láttam, hogy bár a környezettudatosság évről évre nyeri követőit, a piacon mégsem szembetűnő az ilyen irányú fejlődés. Elengedhetetlennek tartom, hogy a piac elinduljon a környezettudatosabb irányba és innovációs megoldásokkal rukkoljon elő a jövő fesztiválozói számára, hogy a szórakozás és a kulturális fejlődés mellett létünk alapjául szolgáló bolygónkat is megóvhassuk. A Piac telítettségére vonatkozóan egyértelmű választ sikerült kapnom, kiemelten a jelenlegi helyzetben, hogy bár a piac számtalan lehetőséget kínál a fogyasztóknak, új piaci szereplőkre mindig szükség van, volt és lesz is, mindössze a piacon való megjelenés formáját kell megfelelően megválasztani. Az adatgyűjtést két módszerrel készítettem. A kutatás első szakaszában mélyinterjút készítettem az EFOTT Kft. Értékesítési vezetőjével, valamint Rókusfalvy Gáborral és Rókusfalvy Pállal, A Roxer Kommunikációs Kft. vezetőivel és tulajdonosaival. Ezt követően Kvantitaív kutatást végeztem, kérdőívkitöltéssel, az aktívan fesztiválozó korosztály, a 16-29 éves tinédzserek és fiatal felnőttek korosztályában és az is. A kérdőív kitöltői kényelmi mintavétellel kerülnek kiválasztásra. Online felületen illetve tettem elérhetővé a kérdőívet.             A kutatásokból és a kérdőívekből levonható a következtetés, hogy ha valaki most keresi az innovációkat és a piaci trendeket, hamar belefut az egészséges életmódba és a környezettudatosságban. A Fiatalabb generációk körében szemmel láthatóan terjed a környezettudatosságra való hajlam, ezzel párhuzamosan nő az erre való igény. Egyre többek számára nem kérdés a papírzacskó, nem kérdés a szelektív gyűjtés, azonban ennek megfelelő megvalósításához még szükség van némi edukációra. Egyre növekszik az egészséges életmódra bíztatók tábora, egyre többen foglalkoznak mozgással, a futás szubkultúrája csúcsokat döntöget, pedig mindig az egyik leginkább felkapott sportág volt. Ugyanilyen tendencia figyelhető meg a környezettudatosságnál is. A technika fejlődésével, az emberek szociális közeledésével, a kommunikációs eszközök távolságmegtörésével, a pozitív gondolatok terjedése is egyszerűbbé vált. Én hiszek az emberiségben... bár az idővel futunk versenyt, és erősen le vagyunk maradva, mégis bizakodó vagyok az Ember utolsó pillanatos megoldásaival szemben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabóné Dr. Erdélyi Éva
Belső
egyetemi docens, Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, fesztivál, innováció, környezettudatosság, rendezvényszervezés, ökoturizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Aug. 13. 10:40
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet