A social média online értékesítésre gyakorolt hatása az utazásszervezői szektorban

Kovács Lilla (2020) A social média online értékesítésre gyakorolt hatása az utazásszervezői szektorban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kovacs Lilla_ SZAKDOLGOZAT_2020majus.pdf] PDF
Kovacs Lilla_ SZAKDOLGOZAT_2020majus.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom számos érdekes adatra rávilágított, ám volt olyan is, ahol az előre kalkulált számokat kaptam. Célom volt megtudni, hogy a közösségi média folyamatosan növekvő népszerűsége, különböző alkalmazásai és lehetőségei mennyire befolyásolják az emberek utazási szokásait. A hirdetések létjogosultágát is megvizsgáltam. A tapasztalt turisztikai aktivitást tekintve kijelenthetjük, hogy az utazás a mindennapok részévé vált. Az utazással új élményekre, ismeretekre tehetünk szert, kinyílik előttünk a világ. Ahhoz, hogy ezeket mind megélhessük a turisztikai szolgáltatóknak új kihívásokkal kell szembenéznie. Már nem elég az egyszerű termék, szolgáltatás nyújtása. A kor turistája nem csak egy-egy helyen, egy élményt keres, hanem olyan helyeket (desztinációkat) látogatnak meg, ahol egész élményláncolat várja őket. A sikeres cégek képesek teljesíteni a megváltozott igényeket és jelen vannak a közösségi médiában is hirdetéseikkel. A kutatás végeztével elmondható, ahogy a szakirodalmi részben is említettem a közösségi média szerves részévé vált életünknek. A kutatásban részvevők több, mint 95% jelen van valamelyik közösségi oldalon és jellemzően naponta többször is látogatja azokat. Az oldalak kedveltsége befolyásolási képességgel ruházza fel azon cégeket, akik jelen vannak és hirdetnek a közösségi médiában. A válaszokból kiolvasható, hogy utazási témában sok ember hagyatkozik az egyes csoportokban olvasottakra és az is látható, hogy az ismerősök által megosztott tartalmakra is sokan kíváncsiak. Ezeket a reakciókat kihasználva, a közösségi médiának köszönhetően a cégek az oldalakon megfelelően elhelyezett hirdetéseikkel profitot termelhetnek. Bár 2018-ban a hirdetések kattintási aránya a Facebookon még csak 1% volt, az megfigyelhető, hogy „call to action” gombok létrehozásával és közvetlen segítséget kínáló chat boxokkal, messenger üzenetekkel javíthatunk az oldalak kattintási számain. Az eredmények azt mutatják, hogy jól megtervezett kampányokkal, piackutatásokkal, közösségi média adatok elemzésével a kiválasztott célközönség elérése könnyebb lehetséges a közösségi oldalakon keresztül. A felhasználási trendekre is nagy figyelmet kell fordítania annak a vállalatnak, aki sikeres és népszerű szeretne lenni azokon az tereken, amit a lakosság nagy része használ. A szakdolgozat írása közben bekövetkező veszélyhelyzet, járványügyi események az emberek mindennapjait rendezte át és nagy hatással van a turizmusra is. A szakmámból fakadóan nagy figyelmet fordítok a járvány hatásaira az utazásokra vonatkozóan. Nap, mint nap tapasztalom az emberek kétségeit a jövőben tervezett utazásukkal kapcsolatosan. Ahogy a minta is mutatja az idei évi külföldi utazások iránti érdeklődések sajnos nem mondhatók bíztatónak. Reményeim szerint a veszélyhelyzet elmúlásával, ahogy a mindennapi élet bár némiképpen megváltozva, de visszatér a normál kerékvágásba, úgy fognak az emberek az utazásokra is egyre nagyobb figyelmet fordítani. Az utaztatással foglalkozó cégeknek nincs most egyszerű dolguk. Bár az ágazatnak hihetetlen gyors regeneráló képessége van, most a vírus miatt ez várhatóan hosszabb időbe telhet. Új ötletek kellenek, meg kell próbálni elképzelni, hogy milyen lesz a turizmus 1-2-3 év múlva és ezekhez stratégiát kell kidolgozni. Az új keresletre új kínálattal kell válaszolni. Mindenesetre véleményem szerint minden cégnek szükséges jelen lennie a közösségi média oldalain, ahol folyamatos tájékoztatás mellett pozitív üzeneteket sugallva, új élményeket, a lehető legnagyobb biztonságot ígérve kommunikálnak az emberekkel és figyelemmel kísérik a célközönségük kommunikációját is. Cégünk Facebook oldalát figyelem kiemelten, ahol azt tapasztalom, hogy pozitív gondolatokat megosztva, új élmények lehetőségét kínálva az emberek pozitívan reagálnak, így generálva újabb érdeklődést. Fontos biztosítani az embereket arról, hogy a veszélyhelyzet elmúlásával cégünk továbbra is az ő biztonságukat szem előtt tartva fogja végezni munkáját. A biztonság és annak ígérete az elkövetkezendő időkben a legfontosabb tényező lesz egy termék, szolgáltatás eladásakor.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, szolgáltatásmarketing, utazás, utazási irodák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 10. 10:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 14:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet