A magyar alapfokú oktatás vizsgálata a rendszerváltástól napjainkig - A túrkevei Petőfi Sándor Általános Iskola jelenlegi tapasztalatainak feldolgozása alapján

Marton Eszter Renáta (2020) A magyar alapfokú oktatás vizsgálata a rendszerváltástól napjainkig - A túrkevei Petőfi Sándor Általános Iskola jelenlegi tapasztalatainak feldolgozása alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Marton_Eszter_Renata_EVBWS8_szakdolgozat.pdf] PDF
Marton_Eszter_Renata_EVBWS8_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Túrkeve város elhelyezkedéséből adódóan, és kistelepülés révén több hátránnyal is küzd a szomszédos városokkal szemben. Az egyik legnagyobb nehézség a településen a nagymértékű munkanélküliség és ezáltal kialakult társadalmi és szocikulturális különbségek. A másik számottevő probléma, hogy a város lakónépessége az elmúlt években folyamatosan csökkent. A kevés munkalehetőség miatt, a település nem tudja a városban tartani az ifjúságot. Ezért a fiatalabb generáció elvándorlása Túrkeve elöregedéséhez vezetett. Az egyre csökkenő létszámú kisváros problémáiból az iskola sem tudja magát kivonni. Az utóbbi évtizedben kevesebb gyermek született, és a munkahelyek hiányából adódóan sokan elköltöztek a településről. Mindez évek óta pedagógus hiányhoz és tanulólétszám fogyatkozáshoz is vezetett. A gyermek és a pedagógus létszám csökkenése miatt évtizedek alatt az általános iskolák intézményei teljesen átalakultak a településen.Jelenleg a városban két általános iskola működik, amelyből az egyik a Petőfi Sándor Általános Iskola, a másik az egyházi fenntartású református iskola. Az említett intézmények közül a Petőfi Sándor Általános Iskolára vonatkozóan gyűjtöttem információkat Túrkeve oktatásával kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: integráció, interjúk, iskola, közoktatás, oktatási intézmények, pedagógusok, rendszerváltás, település, távoktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 10. 10:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 18. 14:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet