A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz - A XXI. századi piackutatás rejtelmei

Zsigmond Csaba (2020) A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz - A XXI. századi piackutatás rejtelmei. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdoga_elkeszult_jo-converted.pdf] PDF
szakdoga_elkeszult_jo-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (926kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom két nagy részből tevődik össze. Egy háttér információkat összegyűjtő szekunder információk szintetizálásából, majd ezt követve egy primer kutatás. A kutatás első részében az olvasó kap egy leírást a piackutatás gazdasági jelentőségéről, nemzetközi, illetve hazai teljesítményről, majd bemutatva annak fő módszereit. A dolgozat fő célkitűzése az online piackutatás megismerése, így a szakirodalmi leírás során ennek a piackutatási eljárásra került a nagyobb hangsúly. Kétségtelen tényként lehet kezelni, hogy a piackutatás napjaikban egy rendkívül innovatív iparággá nőtte ki magát, amelyet részben bizonyítok azzal, hogy bemutatom milyen változásokon ment keresztül az egyik legnagyobb hazai piackutató cég, a Nielsen Research Company. A szekunder dolgozati részben 4 pontban összefoglalásra került az is, hogy melyek az online piackutatás várható jövőbeni trendjei. Az Anyag és módszer fejezetemben végrehajtottam egy saját primer kutatást, amely során kvantitatív módszert használtam. Sajnálatos módon a dolgozat írása közben kialakult világjárvány közepette íródott, így a tervezett fókuszcsoportos megkérdezésre nem került sor, azonban a minőségi információk begyűjtésére a kérdőívemben több helyen is meghagytam az önálló gondolatok kifejtésének a lehetőségét. Az adatnyerést online végeztem, melynek segítségül a google forms szereksztővel összeállított kérdőívvel történt meg. A kutatási problémám fő eleme, hogy a hazai kkv szereplők nem végeznek megfelelő rendszerességi piackutatást, melynek eredményeképpen nem tudnak megfelelő stratégiai döntéseket hozni, ezáltal hosszú távon csökkenhet a jövedelmezőségük. A kkv-k számára releváns információt jelenthet annak az ismerete, hogy mely válaszadói csoportoknál milyen mértékű a válaszadói hajlandóság, milyen ellenérzések merülhetnek fel a piackutatásban való részvétel során, illetve milyen eszközökkel lehet növelni a válaszadási arány.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elégedettségvizsgálat, marketing, piackutatás, primer vizsgálatok, szekunder piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 07. 10:47
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 08. 11:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet