Zsigmond Csaba (2020) A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz - A XXI. századi piackutatás rejtelmei. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
szakdoga_elkeszult_jo-converted.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (926kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom két nagy részből tevődik össze. Egy háttér információkat összegyűjtő szekunder információk szintetizálásából, majd ezt követve egy primer kutatás. A kutatás első részében az olvasó kap egy leírást a piackutatás gazdasági jelentőségéről, nemzetközi, illetve hazai teljesítményről, majd bemutatva annak fő módszereit. A dolgozat fő célkitűzése az online piackutatás megismerése, így a szakirodalmi leírás során ennek a piackutatási eljárásra került a nagyobb hangsúly. Kétségtelen tényként lehet kezelni, hogy a piackutatás napjaikban egy rendkívül innovatív iparággá nőtte ki magát, amelyet részben bizonyítok azzal, hogy bemutatom milyen változásokon ment keresztül az egyik legnagyobb hazai piackutató cég, a Nielsen Research Company. A szekunder dolgozati részben 4 pontban összefoglalásra került az is, hogy melyek az online piackutatás várható jövőbeni trendjei. Az Anyag és módszer fejezetemben végrehajtottam egy saját primer kutatást, amely során kvantitatív módszert használtam. Sajnálatos módon a dolgozat írása közben kialakult világjárvány közepette íródott, így a tervezett fókuszcsoportos megkérdezésre nem került sor, azonban a minőségi információk begyűjtésére a kérdőívemben több helyen is meghagytam az önálló gondolatok kifejtésének a lehetőségét. Az adatnyerést online végeztem, melynek segítségül a google forms szereksztővel összeállított kérdőívvel történt meg. A kutatási problémám fő eleme, hogy a hazai kkv szereplők nem végeznek megfelelő rendszerességi piackutatást, melynek eredményeképpen nem tudnak megfelelő stratégiai döntéseket hozni, ezáltal hosszú távon csökkenhet a jövedelmezőségük. A kkv-k számára releváns információt jelenthet annak az ismerete, hogy mely válaszadói csoportoknál milyen mértékű a válaszadói hajlandóság, milyen ellenérzések merülhetnek fel a piackutatásban való részvétel során, illetve milyen eszközökkel lehet növelni a válaszadási arány.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elégedettségvizsgálat, marketing, piackutatás, primer vizsgálatok, szekunder piackutatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Júl. 07. 10:47 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 08. 11:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |