A borturizmus trendjei Magyarországon - Tokaji és Villányi borrégió példáján keresztül

Molnár Tibor Boldizsár (2020) A borturizmus trendjei Magyarországon - Tokaji és Villányi borrégió példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom elkészítése előtt fontos célom volt, hogy kiderítsem és összképet kapjak a borturizmus jelenlegi helyzetéről, és hogy mi kell ahhoz, hogy egy borvidék hatékonyan tudjon működni és elegendő hazai és külföldi turista forgalmat tudjon generálni. Így hatva pozitívan a gazdaságra és a kultúrára egyaránt. Hiszen, ha a vevő boldogan megy haza, mindenki boldog. Összefoglalva tehát, megállapítható egy borvidék akkor tudja kihasználni az összes természeti és épített örökségét a térségben maximálisan, és ezzel lendítve a borturizmusán, ha összefogás tapasztalható minden társadalmi szinten. Ugyanis, ahogy azt a szekunder kutatásom is alátámasztja, mindkét borrégió remek adottságokkal rendelkezik és meghatározó Magyarországon. Mindkét régióban megvannak az körülmények és a lehetőségek. Azonban a két borvidék teljesen más attitűddel rendelkezik. A Tokaji borvidéken inkább a széthúzás figyelhető meg és a nagyobb pincék, nagyobb városok turizmusa érvényesül ezzel. Kiszorítva a kistermelőket és kisebb településeket. Ez a tendencia sosem fogja azt a látogató tömegek vonzani, mint a Villányban tapasztalható erős, az egész borrégiót átfogó, mindenkit érintő, összetartó erő. Úgy érzem legjobban a borutaknál jelent meg ez a helyzet a legjobban és azzal sikerült a legjobban szemléltetni ezt a jelenséget. Véleményem szerint a borturizmus egyre nagyobb népszerűségnek fog örvendeni hazánkban és a különböző kisérő programok kínálatának kiszélesítésével egyre több réteget fog majd megmozgatni. A borvidéken, a társadalmán és a helyi önkormányzati szervezeteken fog múlni, hogy mennyire tudnak összefogja a közös cél érdekében és ezáltal létrehozni egy olyan komplex turisztikai csomagot, amely valós motivációt jelenthet a hazai és külföldi turistáknak. Továbbá fontos, hogy az adott térségben megrendezésre kerülő események ne csak tartani tudják a mai színvonalat, hanem emelni is tudjanak rajta.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, borkultúra, borturizmus, trend, trendkutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 06. 13:37
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 09:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet