A TripAdvisoron elérhető empirikus vélemények befolyása a fogyasztás volumenére a visegrádi Hotel Silvanus Panoráma éttermének példáján keresztül

Fehér Tibor (2020) A TripAdvisoron elérhető empirikus vélemények befolyása a fogyasztás volumenére a visegrádi Hotel Silvanus Panoráma éttermének példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_FEHÉR_TBOR_NYOMTATÁSRA_ellenőrzött.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_FEHÉR_TBOR_NYOMTATÁSRA_ellenőrzött.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Közgazdász hallgató révén nélkülözhetetlennek tartom az üzleti életben, hogy mint szolgáltató, jól járjunk el fogyasztóink igényeinek kielégítése során. Úgy gondolom, hogyha törekszünk a lehető legjobb szolgáltatás nyújtására, akkor az online fogyasztói vélemény egy marketingkommunikációs lehetőség üzletünk szempontjából, hiszen ki lehetne a legjobb reklámozója termékeinknek, szolgáltatásainknak, mint a tapasztalt fogyasztó vagy éppen maga a vendégkör. Bár fogyasztóként sokan használjuk az értékelő portálok nyújtotta előzetes információszerzés lehetőségét, azonban a szolgáltatók Magyarországon csak az utóbbi 2-3 évben kezdtek ennek a Piacformáló "eszköznek" a plusz bevételforrás nyújtotta lehetőségével komolyabban foglalkozni. Az előzetes szerzett információk és saját tapasztalataim hatására dolgozatom célkitűzésének azt választottam, hogy megvizsgáljam a TripAdvisor szállás és étterem kereső portálon megjelenő vendégértékelések hatását mind keresleti (fogyasztói), mind kínálati (szolgáltatói) oldalról. Ennek megismeréséhez fel kívánom térképezni a TripAdvisor értékelő rendszerének működését, illetve megvizsgálom, hogyan segíti az interneten elérhető véleményhalmaz („e- vendégkönyv”) a szolgáltatást nyújtó vállalkozást üzlete formálásában, valamint a fogyasztót választása meghozatalában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: TripAdvisor, e-WOM, fogyasztó, hatás, online, szolgáltató, szájreklám, szálloda
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 06. 13:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet