A hungarikumok hatása a magyar imázsképre, a „hungarikumság” intézményrendszerének kialakulása, a szereplőkre gyakorolt gazdasági hatása, és esettanulmány a kalocsai fűszerpaprika példáján keresztül

Losonczi Veronika Erzsébet (2020) A hungarikumok hatása a magyar imázsképre, a „hungarikumság” intézményrendszerének kialakulása, a szereplőkre gyakorolt gazdasági hatása, és esettanulmány a kalocsai fűszerpaprika példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Losonczi_Veronika_szakdolgozat.pdf] PDF
Losonczi_Veronika_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom központi témája, hogy a kalocsai fűszerpaprika példáján keresztül bemutassam, mit is jelent egy termék hungarikummá nyilvánítása, milyen gazdasági előnyökkel és hátrányokkal jár, milyen szabályoknak kell megfelelni. Fontosnak tartom pontosítani, hogy mit is jelent a hungarikum kifejezés, mivel sokszor az emberek tévesen értelmezik, hogy mit is értünk valójában a szó alatt.Vizsgadolgozatomban továbbá szeretném bemutatni, hogy a hungarikum mozgalom honnan indult ki, és milyen fejlődési utat járt be és milyen hattással van és lehet a hazánkról kialakult imázsképre valamint a kalocsai fűszerpaprika történetét, termelését és bemutatom a szegmens aktuális piaci viszonyait..

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hungarikum, minősítés, márkaépítés, országimázs, védjegy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 06. 10:18
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 09:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet