A multinacionális vállalatok és a KKV-k szervezeti kultúrájának összehasonlítása konkrét vállalatok elemzésével

Legány Krisztina (2020) A multinacionális vállalatok és a KKV-k szervezeti kultúrájának összehasonlítása konkrét vállalatok elemzésével. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Legány_Krisztina_Szakdolgozat_2020_.pdf] PDF
Legány_Krisztina_Szakdolgozat_2020_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Legány_Krisztina_Szakdolgozat_2020_Mellékletek.pdf] PDF
Legány_Krisztina_Szakdolgozat_2020_Mellékletek.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (117kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a multinacionális cégek és a KKV-k szervezeti kultúrai különbségét vizsgáltam. A dolgozatom legfőbb célja az volt, hogy felhívjam a figyelmet a szervezeti kultúra fontosságára, mivel véleményem szerint ez az egyik legfőbb motorja egy vállalat dinamikus működésének. Ismertettem a multinacionális cégek megjelenéseinek hatását a gazdaságra, majd bemutattam a szervezeti kultúra fontosságát, illetve típusait. A kutatásom alapján a két hipotézisem igazolást nyert, miszerint a multinacionális cégek legfőbb motivációs eszköze anyagi jellegű, míg a KKV-nál a csapatszellem. Továbbá az is bebizonyosodott, hogy a multinacionális cégek jóval szabályozottabb  és szervezettebb szervezeti kultúrával rendelkeznek, a KKV-kal szembe, akiknél a kultúra főként spontán alakul ki. Saját munkatapasztalataim felhasználásával összehasonlítottam egy multinacionális céget és egy KKV. -t. Ismertettem a két cégtípus szervezeti kultúrájának veszélyeit és erényeit. A két cég összehasonlítása során kialakult konklúzióim alátámasztására Kiss Alexandrával készítettem mélyinterjút, szintén két különböző típusú vállalat összehasonlításáról. A dolgozatom végéhez közeledve ismertettem kérdőíves kutatásom eredményeit, majd megalkottam konklúzióimat. Az adott témát három tényező alapján vizsgáltam. munkatársak közti kapcsolat, a rendszerek alkalmassága és munkafolyamatok lebonyolítása, illetve a fejlesztési lehetőségek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: motiváció, szervezeti kultúra, vállalatelemzés, vállalati kultúra, vállalatirányítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 06. 10:06
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 09:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet