Ablonczy Kristóf (2020) The E-Sports Market. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Thesis base_V2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kérdőív.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (346kB) |
Absztrakt (kivonat)
eSports is a relatively new steadily growing industry in the online entertainment industry, with it currently gaining more and more ground in mainstream media, due to this and my interest in it I took a look into the ongoing and to be happening of this industry and its relevance in Hungary and worldwide. Looking into the income methods and selling points on both their player base and viewer base. Their consumption amount and their general interest in the purchase of items related to the industry. Especially focused on the current Hungarian viewer and player base with quantitative research looking into the aforementioned questions. Starting from the game market into the eSports market worldwide it goes into the Hungarian market and its current state.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Kereskedelem és marketing (angol nyelven)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | esport, game market, mainstream media, quantitative research, video game |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brakszatoriszné Jankó Tímea |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Júl. 06. 09:46 |
Utolsó módosítás: | 2020. Szep. 22. 09:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |