Defining the factors influencing the consumer’s satisfaction during a hotel stay

Perák Olivér (2020) Defining the factors influencing the consumer’s satisfaction during a hotel stay. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of THESIS_PERAKOLIVER_2020_.pdf] PDF
THESIS_PERAKOLIVER_2020_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

The aim of the thesis is to define and evaluate the factors which influence the consumer’s satisfaction during the stay. It is concentrated on hotel stays, as the most services are offered in such type of accommodation, and due to my personal involvement. In order to have a deep, and complete view on the subject, I applied different research methods, using primary and secondary research, along with qualitative and quantitative tools:- Two online questionnaries - Content and regressional analysis of TripAdvisor comments- In-depth interview with Istvan Lukacs ( General Manager of Aria Hotel Budapest)In the end I came up with 12 factors which are grouped into two: 1. Hygene factors2. Motivator factors using Herzberg's two factor model theory.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás (angol nyelven)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lakatos Viktor
Belső
óraadó tanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: TripAdvisor, complaint handling, consumer's satisfaction, hotel, satisfaction
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 12:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 09:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet