DQ, a digitális intelligencia

Szaszák Bence (2020) DQ, a digitális intelligencia. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szaszák_Bence_szakdolgozat.pdf] PDF
Szaszák_Bence_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a világ digitális fejlődésének során előtérbe kerülő digitális intelligencia bemutatásával, illetve ennek a képességnek a fontosságára való felhívással foglalkozom. A XXI. század digitális forradalma egyaránt hatással van a társadalomra és a gazdaságra, hiszen a tanulásban, a munkában, az üzleti- és hivatalos ügyek intézésében, valamint a kapcsolattartásban is egyre nagyobb szerepet kap a digitalizáció. A szakirodalmi áttekintés során bemutatom hogyan alakult át a kultúra és a műveltség fogalma, az ismeretszerzés eszközei, valamint hogyan alakultak ki új intelligenciaformák az ipari forradalmak hatására. Szekunder kutatásomban a dokumentumelemzés módszerét alkalmazva bemutatom a délkelet-ázsiai kutatóközpont, a DQ Project programját, munkásságát, és törekvéseit egy globális szabvány létrehozására a digitális intelligencia oktatásához és tájékoztatáshoz. Ismertetem a digitális intelligencia készségeket, amelyeket meg kell tanulnunk a sikeres digitális léthez. Ezt követően a hazai digitális fejlődés érdekében alkotott stratégiákkal foglalkozom, majd elemzem a Világgazdasági Fórum jelentése alapján a digitalizáció hatását a munkaerő piaci helyzetre, illetve a DESI Index legfrissebb adatainak felhasználásával bemutatom a magyar digitális gazdaság versenyképességét. Végezetül a hazai digitális stratégiák eddig elért eredményeit ismertetem. Mivel dolgozatom témáját úgy próbáltam kiválasztani, hogy az aktuális és fontos legyen, meglepett, hogy a végére érve egy olyan világméretű probléma jelentkezett, ami a leginkább indokolttá teszi a digitális képességek meglétét. Ez a COVID-19. Egészségünk védelme érdekében a személyes, közvetlen kapcsolattartás kerülése miatt a digitális forma lépett előtérbe mindenütt, ahol ez megvalósítható. Az oktatás és a hivatalos ügyek intézése valóban digitálissá alakult, a munkahelyek döntő többsége úgy tudott fennmaradni és tovább működni, ha home-office lett a foglalkoztatási forma.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
egyetemi tanársegéd, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: DQ Project, DigKomp, digitalizáció, digitális intelligencia, digitális kompetencia keretrendszer, digitális stratégiák, informatikai műveltség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 11:58
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 10:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet