A Mercure Budapest Castle Hill és Ibis Budapest Castle Hill szállodák piacra lépése, valamint gazdálkodási tervezete

Csaba Dénes (2020) A Mercure Budapest Castle Hill és Ibis Budapest Castle Hill szállodák piacra lépése, valamint gazdálkodási tervezete. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Csaba_Denes_A3TN0Z komboszalloda.pdf] PDF
Csaba_Denes_A3TN0Z komboszalloda.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (963kB)

Absztrakt (kivonat)

A turizmus jelen helyzetét tekintve a folyamatosan és dinamikusan fejlődő iparágak közé sorolható. Régen az utazás, mint opció csak a tehetősebbek számára volt elérhető, azonban napjainkban szélesebb társadalmi réteg engedheti meg magának a rövidebb és hosszabb utazásokat. A technikai fejlődésnek köszönhetően az utazás lényegesen könnyebbé és gyorsabbá vált. Az utazni vágyók számos közlekedési ágazat szolgáltatásait vehetik igénybe, az utazási céljaik, valamint a pénzügyi lehetőségeikhez mérten. Közkedvelt utazási forma volt a vasút, valamint a vízi közlekedés, ám a repülőgépek elterjedésük óta nélkülözhetetlenné váltak, ugyanis számos desztináció kizárólag légi úton közelíthető meg. A növekvő kereslet és az igények sokszínűsége miatt világszerte egyre több szálloda különböző, olykor már-már extrém szolgáltatásokkal próbálja vendégeik igényeit maximálisan kielégíteni. A vidéki szállodai beruházások főként kapacitás bővítés céljából jönnek létre, míg a fővárosba inkább a szegmens specifikus kihasználás a fő cél. A turizmus két formába sorolható a potenciális vendégek motivációi szerint, szabadidős turizmus és hivatásturizmus. A szabadidős utazások közé tehető az üdülés, rokonlátogatás, körutazás, sport, hobbi vagy vallási célból tett kirándulás és a gyógyüdülés, míg a hivatásturizmus körébe tartoznak az üzleti utak, kongresszusok, szakmai kiállítások és vásárok, diplomáciai és tanulmányi utak.  Az utazás céljának megfelelően különböző szálloda típusok alakultak ki, melyek költségei és bevételei teljesen különbözőek, ezért a maximális profit elérése érdekében minden szálláshely-szolgáltató számára elengedhetetlen a megfelelő, egyénre szabott gazdálkodási terv elkészítése. Az egykor Mercure Budapest Buda néven ismert szállodában a szakmai gyakorlat keretein belül számos lehetőségem adódott új ismeretek elsajátítására. Kis idő elteltével egyre világosabbá vált, hogy milyen összetett és precízen összehangolt folyamatok elvégzése szükségesek egy szálloda beindításához, üzemeltetéséhez. A cégen belüli pozícióváltás lehetősége adott, melynek köszönhetően bővülhet a látókör, a dolgozók számára nem csupán egy szelet válik világossá a teljes egészből. Más részlegek ismerete egyaránt fontos, a rendszer gördülékeny működése érdekében. A tudáselsajátítás vágy eredményeképp született meg a döntés, hogy a dolgozat a Mercure Budapest Castle Hill és ibis Budapest Castle Hill (továbbiakban: MBCH és IBCH) piacra lépésének, valamint gazdálkodási tervezetének komplex elemzése címet kapta. A dolgozat célja, hogy bemutassa milyen fontos a megfelelő gazdálkodás és annak megtervezése a MBCH és IBCH szálloda példáján keresztül, valamint a szálloda működését és annak célját, a gazdálkodás területeit, a szállodai bevételek és költségek csoportjait, a szállodaiparban használatos mutatószámok kiszámításának alapjait és a kapott eredmények értelmezését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Péter Károly
Belső
Mestertanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ibis, Mercure, gazdálkodás, kombó hotel, szállodaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 11:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 10:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet