Az Organic Shop márka marketing stratégiájának bemutatása és értékelése

Székely Anna Emőke (2020) Az Organic Shop márka marketing stratégiájának bemutatása és értékelése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Székely Anna- Projektmunka.pdf] PDF
Székely Anna- Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 11..

Download (617kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem 2020 - Székely Anna.pdf] PDF
Titkosítási kérelem 2020 - Székely Anna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (757kB)

Absztrakt (kivonat)

Projekt munkám során próbáltam kellő részletességgel bemutatni a céget és annak tevékenységi körét, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöm. Igyekeztem felvázolni munkaköröm, illetve minden olyan tevékenységet, amivel hozzájárulok a Presto-Pilot Kft. működéséhez. Összehasonlító elemzést végeztem, hogy mitől jobbak a natúr kozmetikumok a hagyományosnál. Arra a következtetésre jutottam, hogy fontos tudatosan megválasztani a kozmetikumainkat, hogy nagymértékben tartalmazzanak természetes anyagokat a bőrünk egészsége érdekében, és ha lehet figyeljünk a termékek minősítésére, mivel a védjeggyel ellátott termékek komoly követelményeknek felelnek meg, ezáltal kapják meg az adott minősítést. Nem csak a szépségápolási termékeket, hanem a tisztítószereket is érdemes priorizálnunk, mivel a nem megfelelő termékkel nagymértékben károsítjuk a környezetet. Bemutatásra került az általam választott márka, az Organic Shop, melynek a továbbiakban elemeztem a marketing stratégiáját. Először a márka marketing csatornáját próbáltam szemléltetni, miszerint két szintű értékesítéssel jut el a termék a fogyasztóig, illetve a forgalmazáshoz Push stratégiát alkalmaz, mely szerint a vevő megnyerése a legfontosabb. Részleteztem, hogy milyen kommunikációs eszközöket használva próbál eljutni a márka a potenciális vásárlókhoz. Többségében ATL elemeket használ, de kiegészíti pár BTL eszközzel. Abow The Line-ból is az online marketinget helyezik előtérbe, de mellette magazinos megjelenéseket használnak. Igyekeznek eladási versenyekkel ösztönözni a drogériák dolgozóit, illetve a megfelelő másodlagos kihelyezésekre is figyelmet fordítanak. Below The Line eszközökből a szponzorálást használják, például személyeket kérnek fel a márka népszerűsítésére, illetve fesztiválok támogatásával igyekszik a cég felhívni az Organic Shop márkájára a figyelmet. Említést tettem a brand versenytársairól. A nagykereskedelmi egységek közül a Tesco-ban a natúr közeli márkák számítanak riválisnak, míg a Müllerben a natúr (minősítéssel rendelkező) brandek produktumai, addig a Dm-ben és Rossmann-ban a saját márkás termékek számítanak az Organic Shop erős ellenfeleinek. A hasonló termék pozícionálásnak köszönhetően viszont a Body Shop a legnagyobb versenytársa, mivel saját üzlettel és hozzá tartozó webshoppal rendelkezik. A következő nagyobb részben a marketingmix leggyakoribb elemét, a 4P-t fejtettem ki. Először a 4P-nek az elméletéről írtam egy bevezető részt, majd kördiagrammon ábrázoltam, hogy milyen elemekből tevődik össze. Az Organic Shop márkát elemeztem a marketingmixnek a leggyakoribb eleme szerint, vagyis megvizsgáltam a márka termék skáláját, melynek termék palettája igen szerteágazó. Bemutattam, hogy melyik termék a legnépszerűbb és milyen díjjal jutalmazták. A termékek árának meghatározásánál kereslet vezérelt ár képzési módot alkalmaz a Presto-Pilot Kft. A márkának az árai középkategóriásnak tekinthetőek, de mellettük a vásárlók minőségi termékeket kapnak a pénzükért. Fontos meghatározni, hogy a márka termékeit hol szándékozzuk értékesíteni, a cég elsősorban a drogériák mellett döntött, de a későbbiekben online felületen keresztül is szeretne forgalmazni. A promóció tekintetében megemlítem az alkalmazott akciós időszakokat, a termékek kinézetéből adódó lehetőségeket, illetve a hirdetési csatornákat, melyeket használ a cég. A SWOT analízis során az Organic Shop márka erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit határoztam meg, majd ezeket fejtettem ki. Az erősségei közé tartozik, hogy a márka termékei minősítéssel rendelkeznek, illetve kinézetük is hozzájárul az értékesítésükhöz. Gyengeségnek tekinthető, hogy a márka arcápolási termék skálája hiányos, amit célszerű pótolni, ahhoz, hogy a gyenge pontjukat kiküszöbölhessék. Legjelentősebb előnyének az tekinthető, hogy folyamatosan olyan produktumokat dob piacra, amelyek népszerűségnek örvendenek. Végezetül pedig a legjelentősebb veszély a márkára nézve a konkurens márkák terjeszkedése a natúr piacon. A tulajdonosnővel folytatott interjúm során, érdeklődtem, hogy szerinte mik a cégnek az erősségei és  lehetséges gyengeségei. Miben lát lehetőséget, illetve esetleges veszélyt. A következő információknak jutottam birtokába. Szerinte az a legnagyobb erőssége a cégnek, hogy nagyon széles termékpalettával rendelkezik, amely minden szegmenst lefed. A cég azon pontját, ami még fejlesztésre szorul, az a vállalaton belüli információknak a terjesztése. Mindamellett egy jó lehetőségnek véli a cég saját webshopjának az elindítását, fennálló veszélynek meg ezzel kapcsolatosan a partnerek elpártolását tartja. Mindezek után következik a Porteri öt erő modell elméleti háttere, felvázolása majd a márka vizsgálata ennek alapján. Az öt tényezőt kifejtve arra a meglátásra jutottam, hogy a márka beszállítója igen erős alkupozícióban van, mivel ezt a brandet csak egyetlen szállítótól lehet beszerezni. Valamint arra is kitértem, hogy a márkának napjainkban már egyre több vetélytársa akad a piacon, ezért sok helyettesítő terméke van. Jelen helyzetben viszont a cégnek nincsen tudomása a márka új piacra lépő versenytársairól, de figyelemmel kíséri a konkurenciát. A projektmunkám végén pedig az elemzések elkészítése után saját javaslatokat tettem a Presto-Pilot Kft. által alkalmazott marketingstratégiának a módosítására. Szerintem a cég által alkalmazott marketing stratégia igen erősnek mondható, de szerintem a jövőre vonatkoztatva érdemes lenne az ötleteim közül párat megvalósítani, hogy a későbbiekben még népszerűbb legyen a márka. Javaslataim között említést tettem a márka online webshopjának megnyitására, Instagrammon való jelenlétére, illetve új csatornák alkalmazására is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kasza Lajos
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: biotermékek, kozmetikai cikkek, marketing, marketingstratégiák, márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 11:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 16:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet