A Borsodi márka tevékenységének és arculat váltásának elemzése

Csicsely Zsanett (2020) A Borsodi márka tevékenységének és arculat váltásának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Projektmunka_Csicsely Zsanett.pdf] PDF
Projektmunka_Csicsely Zsanett.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunkámban a Borsodi Sörgyár tevékenységét, azon belül is a nem régen lezajlott design és arculat váltást mutattam be. Először ismertettem a Borsodi múltját és az évek során megtett nagy utat, ami végül a márka mai helyzetéhez vezetett. Átvettem azokat a fontos területeket és témákat, amelyek hozzájárultak a Borsodi értékeinek és tradícióinak kialakulásához. Bemutattam azokat a szakaszokat, amelyek elvezettek a Borsodi Szitu kampány ötletéhez, valamint az arculat megújulásához.             A kutatásom során a hipotézisem az alábbi volt: a márkának sikerült elérni a fiatalabb generációkat és elfogadtatni az új dizájn elemeket velük. Azért, hogy a feltevésemet igazolni tudjam, online kérdőíves kutatást végeztem, amiben a 104 kitöltőtől kapott választ elemeztem. A kapott eredményemet, bár arra elég, hogy a hipotézisemet megcáfolja, nem tartom elég reprezentatívnak, mert annak ellenére, hogy mindenféle generáció képviseltette magát, a kitöltők nemének eloszlása nem arányos. A Borsodi célcsoportja, amint azt már korábban taglaltam, a hétköznapi férfi. És annak ellenére, hogy a márka fiatalabb korcsoportok elérésére törekszik, a fő sörfogyasztó generáció a 40 feletti férfiak csoportja. A kutatás megcáfolta a hipotézisemet, mert az általam megadott legfiatalabb és legidősebb korcsoport tagjai pont egyenlő számban voltak jelen, mégis az idősebb generáció tagjai közül többeket ösztönöz vásárlásra a Borsodira jellemző humoros reklámtípus. Ezenkívül az új logó is nagyobb számban nyerte el az idősebb korosztály tetszését. A jelenlegi helyzet megoldására a javaslatom: a Borsodi jó úton jár a kampány, a modernebb megjelenés és a fiatalítás révén, viszont több személyes interakcióra van szüksége a mai fiataloknak. Az egész generációnk az online felületen éli az életét, egyre népszerűbb az E-sport is, ami hamarosan olimpiai sportág lesz. Szerintem a márkának szerepet kellene vállalnia ebben, és több kifejezetten fiataloknak szóló rendezvényt szervezni, mert a mai fiatalabb generációt ez kötelezi el egy- egy márka mellett a leginkább.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Békési Gábor György
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Borsodi, arculatváltás, innováció, marketing, stratégia, sörpiac
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 11:27
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 15:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet