Szállodaipari marketing eszközök vizsgálata a Marriott International hűségprogramján keresztül

Illik Dóra (2020) Szállodaipari marketing eszközök vizsgálata a Marriott International hűségprogramján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Illik_Dóra_EUMCFS_TV.pdf] PDF
Illik_Dóra_EUMCFS_TV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a szállodák marketingtevékenységét, illetve az ahhoz kapcsolódó marketing eszközöket vizsgáltam a Marriott BonvoyTM törzsvásárlói program példáján keresztül. Ahogyan kiderült, a hűségprogram is önmagában egy fogyasztásösztönző marketing módszer, amely nagy mértékben hozzájárul a szállodalánc bevételeihez. A dolgozat elején ismertettem a marketing fogalmát, folyamatát, és jelentőségét a szállodaiparban. Ezt követően kitértem a marketingstratégia fontosságára, ugyanis a marketing eleminek összehangolása, és az azokkal való tevékenykedés járul hozzá a sikerhez. A stratégia bemutatása után részletesen tanulmányoztam a marketing-mix elemeit, a termék-, ár- és kommunikációs politika komponenseit. Miután a marketing és elemeinek általános prezentálása megtörtént, konkrét marketingeszközök lényegességére hívtam fel a figyelmet, amelyeket a Marriott International szállodalánc is előszeretettel alkalmaz. A szállodák által alkalmazott marketingeszközök vizsgálatát követően áttértem a Marriott International nagyvállalkozás prezentálásra, azon belül is a Marriott BonvoyTM hűségprogram boncolgatására. Ennek a nagy fejezetnek a keretein belül munkám bepillantást nyújtott a szállodalánc történetébe, jelenlegi piaci helyzetébe, illetve márkáinak besorolásába. Ezután került sor a hűségprogram elemzésére, kezdve annak megalakulásával. Később a pontszerzés és –beváltás számos eshetősége körvonalazódott, majd a program saját termékei - a különböző típusú Marriott kártyák és a Marriott BonvoyTM Applikáció – váltak ismertté. A fejezet végén a Marriott törzsvásárlói programját hasonlítottam össze a Wyndham Rewards és a Sonesta Travel Pass programokkal. A hűségprogram taglalását követően visszatértem a társaság helyzetére, és diagramokon szemléltettem az elmúlt 6 év során végbemenő növekedést. Végezetül sorra vettem azokat a cég által alkalmazott marketing eszközöket, amelyeket a kutatás során ismertem meg. Szintén ebben a fejezetben írtam le az interjú folyamán megszerzett információkat, amelyek azt támasztják alá, hogy a szállodák életében marketingtevékenység domináns szerepet tölt be. Munkám lezárásaként kerültek felvázolásra azon következmények, amelyeket kutatásom során vontam le, illetve javaslatok, amelyek véleményemet reprezentálják.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
Belső
Mestertanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: lojalitás, marketing, személyre szabott szolgáltatás(ok), szállodaipar, szállodák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 10:37
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 10:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet