A Decathlon sportrendezvényeinek megjelenése a hazai fesztiválokon

Fekete Bernadett (2020) A Decathlon sportrendezvényeinek megjelenése a hazai fesztiválokon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Projektmunka.pdf] PDF
Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalás Az összefoglalás során az első amit szeretnék kifejteni, az a célkitűzéseimre összpontosul. Kíváncsi voltam arra, hogy jó marketing eszköz-e egy ilyen fajta kitelepülés. Kutatásom során itt konkrétan a Decathlon cégre fókuszáltam. Kiderült számomra, hogy nagyon sok tényezőt kell figyelembe vennie ahhoz egy cégnek, hogy valami jó marketing eszköznek bizonyuljon. A Decathlonnak a  projekt megkezdése előtt, szüksége volt arra hogy meghatározza a számára leginkább fontos célcsoportot, majd megtalálni azt a platformot ahol a legjobban tudják elérni őket. Ki kellett tűzniük egy célt, hogy egyáltalán mi az amit el szeretnének ezzel érni, majd olyan ötletekkel és programokkal előállni, amellyel elérhetik hogy ezek a célok megvalósuljanak. Ahogy a kutatásomban leírtam a cég elsődleges célja, azon kívül hogy minél szélesebb körben ismertessék meg magukat, és hogy minél több sportos örömöt okozzanak a résztvevőknek, a humán munkaerő toborzás volt. A fesztiválok kormegoszlásából kiderült, hogy leginkább a 18-25 valamint a 25-30 év közöttiek vesznek részt a fesztiválokon, tehát a Decathlon nagyon jól megtalálta azt a helyszínt ahol a legtöbb számára fontos fiatalt el tudja érni. Érdemes azt is figyelembe venni, ahogy a cég is említette, nekik a magyar fiatalokat kell leginkább megcélozni, hiszen őket tudják elsősorban megfogni, és ezt az EFOTT-on és a VOLT-on nagyon jól ki is tudják használni, hiszen itt a külföldiek aránya igen csekély. Tehát tudatosan és jól választották ki azokat a fesztiválokat ahol lehet esélyük minél több magyar fiatalt bevonzani. Ez után nem maradt más mint olyan programokkal előállni, amellyel fel tudják hívni magukra a figyelmet. A vizsgálatom során kiderült, hogy a fiatalok nem feltétlenül vesznek részt szívesen olyan sporttal kapcsolatos programokon amelyek nagyobb erőfeszítést igényelnének, ez azonban csak egy szűkebb csoport véleménye, nyilván vannak olyanok akik viszont a fesztiválokon is előszeretettel sportolnak. Úgy gondolom a Decathlon itt is meg tudta találni annak a módját, hogy a programok között mindenki megtalálja azt ami számára szórakozást nyújthat és felkeltheti az érdeklődését. Tehát mindezeket összegezve azt gondolom, hogy egy fesztiválon való megjelenés nagyon jó marketing eszköznek bizonyulhat, ha a cég kellő pontosággal határozza meg mi az amit el szeretne érni ezzel, és be tud vetni ehhez olyan ötleteket amellyel biztosan kitűnik majd a tömegből. A fesztiválok programelemeinek vizsgálatából kiderült számomra, hogy nem minden fesztivál hangulatához illenek a sporttal kapcsolatos aktivitások, ugyanis más közönséget vonz egy Sziget Fesztivál és mást egy EFOTT. Tehát az egyes fesztiválokon más programokat preferálnak a résztvevők, de fesztiválok programelemei nagyon jól tükrözik ezt. Ami még kiderült számomra, hogy a programoknál a cégeknek törekedniük kell arra, hogy tartsanak lépést a mai trendekkel, tehát legyenek minél inkább környezetkímélők, és modernek a digitalizáció szempontjából, azonban fontos hogy egy adott aktivitás ne legyen túl hosszadalmas, inkább legyen rövidebb de minél maradandóbb élmény. Ugyanis a fókuszcsoportos interjúm során kiderült, hogy az amit a leginkább keresnek és elvárnak egy programtól, hogy felejthetetlen élményt nyújtson, ne csak egy legyen a sok közül. Végül pedig a gyakorlati helyem és egy ilyen fesztiválprogram szervezésének a szempontjából, a kutatásom rávilágított arra, hogy egy rendezvényszervező cégnek nagyon sokoldalúnak kell lennie nem lehet csak egy féle rendezvénytípusban kiemelkedő és jártas, ugyanis akkor nem tud annyi új ismerettel és tapasztalattal bővülni, így pedig nem lesz lehetősége a folyamatos fejlődésre és bővülésre. Azt gondolom, hogy egy rendezvényszervező cég soha ne magáról állapítsa meg, hogy ő milyen a szakmában, hanem a szervezett rendezvények visszajelzései határozzák meg azt, hogy mennyire professzionális, rugalmas vagy kreatív. Tehát az, hogy a gyakorlati helyem belevágott egy olyan rendezvénybe amit addig nem ismert, nagy bátorság volt, és megannyi kihívást hordozott magában, azonban végül csak profitáltak belőle.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Decathlon, fesztivál, marketingeszközök, rendezvények, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 03. 10:26
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 15:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet