Csoportkonfliktus kezelése a munkahelyen

Fásy-Szabados Borbála (2020) Csoportkonfliktus kezelése a munkahelyen. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Csoportkonfliktusok kezelese a munkahelyen_Fasy-Szabados Borbala.pdf] PDF
Csoportkonfliktusok kezelese a munkahelyen_Fasy-Szabados Borbala.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (767kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a csoportok és a konfliktus összefüggéseit, a csoporton belül kialakuló ellentéteket veszem górcső alá. A kutatási terület a munka világa. Azt tapasztalom, hogy a konfliktusok mindennapi jelenségek a szervezetekben, sajnos nagyon sokszor nem előnyt, hanem hátrányt jelentve a hangulat, az összetartás, az együttműködés és végső soron a teljesítmény szempontjából. A szakdolgozatomban célul tűztem ki, hogy áttekintsem a konfliktusok formáit, forrásait, hogy mi mindenből eredhet ellentét a csoportban. Ehhez először a csoportok tulajdonságait kívánom feltérképezni. Fő kutatási kérdésem, hogy milyen olyan a gyakorlatban is használható lépések, technikák találhatóak az erről szóló szakirodalomban, amelyekkel ezek a konfliktusok csökkenthetők, enyhíthetők vagy az egyén konfliktuskezelési módszerei javíthatók, ami kihat a csoporton belüli viselkedésére. Fontos eredményem, hogy kiemelt szerepet kell kapjon mind a megelőzésben, mind a kezelésben az önismeret, amellyel a tagok világosabban láthatják a saját szerepüket, reakcióikat és azokat a pontokat, amelyek különösen érzékenyen érintik őket. Mindegyik módszer során felmerül a másik fél iránti tisztelet, érdeklődés és az alapvető kommunikációs szabályok betartása, sajnos ezek nélkül semelyik próbálkozás nem lehet sikeres. Mivel a konfliktusok erőteljesen kötődnek érzelmekhez, így az érzelmek kezelése és az ezekről való kommunikáció szintén elengedhetetlen. Sok esetben segítet egy külső szemlélő vagy egy semleges személy, aki a közös megbeszéléseket le tudja vezetni, és kitérés esetén visszatereli a beszélgetést a megfelelő mederbe. A másik fél szemszögének feltárása, elfogadása mellett a pontos akciók és lépések kidolgozása még, amely minden technika során előkerül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipeki Irén Helén
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csoportmunka, konfliktus, konfliktuskezelés, konfliktusmegelőzés, munkacsoportok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 15:17
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 15:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet