Preferenciák a magyarok süteményfogyasztási szokásaiban: mennyiség vagy minőség

Kiss Brigitta (2020) Preferenciák a magyarok süteményfogyasztási szokásaiban: mennyiség vagy minőség. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kiss_Brigitta_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss_Brigitta_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kiss_Brigitta_Mellekletek.pdf] PDF
Kiss_Brigitta_Mellekletek.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (895kB)

Absztrakt (kivonat)

A cukrászati termékek árai közti különbség nem az eltérő árréseknek köszönhetők, hanem az olcsó alapanyagok használatának. Kutatásom fő témája: a magyarok, ha megtehetik inkább a kisebb, de színvonalasabb süteményeket választják, vagy fontos számukra, hogy eltelítse őket az adott desszert. A cukrászat történeti áttekintése szekunder kutatással történt. Primer kutatásom alapját egyéni interjúk készítése, kérdőíves megkérdezés és egy csoporton elvégzett érzékszervi bírálati teszt szolgáltatta. A legfőbb eredmény, hogy a fogyasztók többségének fontosabb egy sütemény minősége, mint a mennyisége. Azonban a dolgozat rámutat arra, hogy a közízlés még nem alkalmazkodott ehhez, sokan a valódi, természetes alapanyagokból készült desszerteket kevésbé tartják finomnak, mint a kényelmi termékekből készült és adalékanyagokat tartalmazó készítményeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cukrászat, fogyasztói igények megismerése, fogyasztói preferenciák, marketing, élelmiszerfogyasztás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 15:17
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet