Brand loyalty in case of restaurants is a result of emotion driven decision making

Vincze Kinga Éva (2020) Brand loyalty in case of restaurants is a result of emotion driven decision making. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Vincze Kinga szakdolgozat kész.pdf] PDF
Vincze Kinga szakdolgozat kész.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

In my dissertation I am going to tackle brand loyalty in relation with hospitality business, more specifically restaurants in Hungary. I hypothesize that what makes the biggest impression on the customers of a restaurant is the restaurant’s atmosphere, and that is what contributes to them becoming loyal to the brand. I am examining this hypothesis among Hungarian customers, and in order to underpin the hypothesis I will investigate the subjects described in the following paragraph. I examined my hypothesize in all respects. These factors facilitate the establishment of an emotional and personal bond that is the basis of brand loyalty. And as I have found in the literature review, having loyal customers contribute to gaining new ones as a result of word of mouth marketing. Hence I can say that our hypothesis proved to be true: the atmosphere of a place contributes to the formation of brand loyalty what generates new customers who have the potential of becoming regulars.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás (angol nyelven)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, competition, decision making, marketing, products
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 15:07
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet