MARKETING STRATEGIES FOR GEN Z IN THE USA, The Case of OTAs

Halal Marian (2020) MARKETING STRATEGIES FOR GEN Z IN THE USA, The Case of OTAs. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Msc Dissertation Report (Marian Halal).pdf] PDF
Msc Dissertation Report (Marian Halal).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The reason for this thesis is to guide future OTAs on how to market to Generation Z to maintain have sustainable growth. The factors that influence the travel industry have shifted in the past ten years. Thus, Generation Z has different travel behavior than other generations. Many believe Generation Z cares more about the environment. Therefore, their behavior is expected to change and shift to more Eco-friendly Travel. The shift of behavior is influenced by Social Media. Thus, Social Media is the most suitable channel in Marketing for Generation Z in the US. Thus this report will have three objectives: Outline tourism strategies targeting Generation Z., Studying the possible marketing channels and travel trends, and Evaluating Generation Z response on tourism, political, environment, and economic crisis changes. The objectives will be studied through literature review and survey.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Székely György
Belső
óraadó tanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Generation Z, OTA, marketing, strategy, tourism
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 14:57
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 15:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet