A „Z” generáció tanulási szokásainak elemzése – Multitasking

Kercsmár Vilmos (2020) A „Z” generáció tanulási szokásainak elemzése – Multitasking. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kercsmár Vilmos szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Kercsmár Vilmos szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban igyekeztem megérteni a generációs besorolások logikáját, illetve mindenekelőtt azt a generációt, akiket gyakorló pedagógusként a középiskolákban jelenleg is tanítunk: a „Z” generációt. A generációs besorolásokat számos kritika éri, bírálóik rendszerint túlzottan determinisztikusnak nevezik őket, nem is ok nélkül. Azonban kétségtelenül vannak olyan jellegzetességek, közös szocializációs hatások, amelyek jól körülírnak egy korosztályt. Vitán felül ilyen a „Z” generáció esetében a digitális eszközök fokozott jelenléte, amelyeknek használatát gyerekkoruktól kezdve megszokták, így joggal nevezhetjük őket digitális bennszülötteknek. Nekünk, digitális bevándorló tanáraiknak legfontosabb feladatunk az, hogy minél sikeresebben és hatékonyabban tudjuk tanítani és nevelni a korosztályukat. Ehhez pedig a legfontosabb lépés, ha nem ragaszkodunk mereven minden saját, talán már idejétmúlt módszerünkhöz, hanem inkább megpróbáljuk megérteni diákjainkat, gondolkodásukat, motivációikat. Munkám egyik legfontosabb tanulságának azt érzem, hogy módszertani, szemléletbeli váltásra van szükség. Meg kell találni azokat a feladatokat, amikben egy mai digitális bennszülött fiatal is örömét leli, és aminek megoldásában szívesen mélyed el. Ugyancsak meg kell találni nekünk, tanároknak is azokat a kommunikációs csatornákat, amiket diákjaink már régóta és természetesen használnak – 2020 tavaszán a digitális oktatásra történt kényszerű átállás nagy lökést jelent ebben a tanártársadalom számára. Ha ezeken a csatornákon keresztül fordulunk hozzájuk, az még önmagában egyáltalán nem garantálja a sikert, de egy lépést már jelent annak irányába. Végül pedig tanárként fel kell készülnünk arra is, hogy a digitális világban jártasabb tanítványaink nem feltétlen ugyanolyan jártasak a források kiértékelésében, mint azok felkutatásában. Ennek megtanítása további feladatot jelent számunkra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közgazdásztanár mesterképzési szak

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációs fejlődés, középfokú oktatás, multitasking, pedagógia, tanulás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 14:57
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 15:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet