Research on the impact and inspiration of OTA on traditional travel market

Wang Rui (2020) Research on the impact and inspiration of OTA on traditional travel market. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of The impact and inspiration of OTA on traditional travel market.pdf] PDF
The impact and inspiration of OTA on traditional travel market.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Thinking about the current situation of the tourism industry was triggered by the bankruptcy of Thomas Cook. How does the development of OTA affect traditional travel agencies? This is also a problem worth exploring. This article compares the difference between traditional travel agencies and OTA in business and strategy models and puts forward some suggestions on the future development direction of OTA and traditional travel agencies based on the analysis of typical cases.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fábián Tamás
Belső
Mestertanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: competitive, cooperation, innovation, market share, travel agencies
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 14:46
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 14:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet