Mesterséges intelligencia megjelenésének lehetőségei a szállodaiparban

Tóth Dániel (2020) Mesterséges intelligencia megjelenésének lehetőségei a szállodaiparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA MEGJELENÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A SZÁLLODAIPARBAN.pdf] PDF
A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA MEGJELENÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A SZÁLLODAIPARBAN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években rohamos fejlődés jellemezte az informatika tudományágat, valamint folyamatos változás tapasztalható a technológia mindennapos alkalmazásában is. Napjaink részévé vált, hogy mobiltelefonon keresztül vásárlunk, fizetünk, automatákon keresztül rendelünk éttermekben, bevásárlóközpontokban információs gépek segítségével tájékozódunk és a lista végtelen. De vajon mi teszi mindezt lehetővé? A válasz a mesterséges intelligencia. A mesterséges intelligencia az informatika egyik különálló ágazata, mely szorosan kapcsolódik a robotika tudományághoz, és rengeteg lehetőséget rejt, valamint rejthet még a jövő számára is. A mesterséges intelligencia és a robotika segítségével folyamatokat automatizálhatunk, és végeztethetünk el, leváltva ezzel az emberi munkaerőt. A gyakorlat nem újszerű, ugyanis az első gyártósor mellett alkalmazott ipari robot megjelenése 1962-ben történt, a New Jersey-i székhelyű General Motors vállalatnál (Kelly L., 2019). Egészen azóta több iparágban is megjelent a mesterséges intelligencia, valamint a robotok használata, köztük a turizmusban, így a szállodaiparban is. Így jutunk el dolgozatom témájához, melyben azt kívánom kutatni, hogy ezen technológiai újítások milyen lehetőségekkel szolgálnak a szállodaipar számára. Dolgozatom nem hivatott bemutatni részletesen a mesterséges intelligencia mögött rejlő informatikai folyamatok összességét, sem teljeskörű működési elvüket, ugyanis ez meghaladja tanulmányaimat, azonban ahhoz, hogy megértsük ezen eszközök és a tudományág nyújtotta lehetőségeket, szükség lesz alapvető fogalmakat tisztázni, valamint történelmi áttekintést nyújtani. Majd ezt követően szeretném ezen eszközök, és a szolgáltatások automatizálásának jelenségét bemutatni. Egészen pontosan használatukat és megjelenési formájukat ismertetni a szállodaiparban, az autóiparral és az egészségüggyel összehasonlításban. Felmerül a kérdés, vajon miért, és legfőképp a szállodák mely területein használunk mesterséges intelligenciát; egyes esetekben miért cserélünk le embereket egy-egy feladat megoldása érdekében. Éppen ezért dolgozatom második felében saját primer kutatáson keresztül szeretném megismertetni és bemutatni ezen eszközök használatát és megjelenését. Szó lesz többek között az ezzel járó előnyökről és hátrányokról, a már alkalmazott technológiákról hazai és nemzetközi viszonylatban, a jövő tartotta lehetőségekről, valamint a szállodákba látogató vendégek visszajelzéseiről és véleményéről a témával kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Péter Károly
Belső
Mestertanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: automatizáció, automatizálás, mesterséges intelligencia, robotok, szállodaipar, technológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 14:37
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 11:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet