The Determinants of purchase decisions of consumers of Nestle Ghana Limited products, 2019

Ewusi-Ansah Paulina (2020) The Determinants of purchase decisions of consumers of Nestle Ghana Limited products, 2019. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis  Paper.pdf] PDF
Thesis Paper.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The main objective of the study was to examine the influence of the determinants of purchasing decisions on the purchasing decision of the customers of Nestle Ghana products. Qualitative method was adopted as the best method to achieve answers to the research question. Hence 130 customers of Nestle Ghana products responded to the survey questionnaire through the Google forms which was shared via social media platforms. Interesting findings about the determinants of purchasing decisions were made. Some of the factors that determined purchasing decisions were price, brand name, country of origin, convenience, packaging, previous experience, customer service and quality of the product.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing (angol nyelven)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, business marketing, communication, competitiveness (economics), consumers' preferences
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 14:07
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 12:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet