Az OTA-k befolyása a budapesti szállodapiacon

Deák Lilla Anna (2020) Az OTA-k befolyása a budapesti szállodapiacon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Deák Lilla Anna Az OTA-k befolyása a budapesti szállodapiacon.pdf] PDF
Deák Lilla Anna Az OTA-k befolyása a budapesti szállodapiacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 07..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem CTLVGT.pdf] PDF
Titkosítási kérelem CTLVGT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (256kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat témája az online utazási irodák (Online Travel Agency, OTA) és a budapesti szállodapiac kapcsolatának bemutatása. A dolgozat szerzője arra kíváncsi, hogy mennyire függenek a szállodák ezektől a piaci szereplőktől, és vissza lehet-e szorítani az OTA-kat az értékesítésben.A dolgozat célja bemutatni az online utazási irodák létrejöttét, működését és a szállodai értékesítésre gyakorolt hatásukat. Ismerteti a piacvezető online utazási irodák, a Booking.com és az Expedia működését. Emellett ismertetésre kerül a billboard effektus lényege és a szállodaiparban jelenleg legnagyobb problémának tartott árparitás kérdése is. Ezt követően a nemzetközi lánchoz tartozó szállodák és az önálló szállodák közötti különbséget mutatja be a szerző. Emellett a tanulmányból megismerhető részletesen a Mellow Mood Hotels cégcsoport működése és értékesítési gyakorlata, illetve a cégcsoport által üzemeltetett, a Hyatt brandhez tartozó Párisi Udvar Hotel Budapest is. Ez azért fontos, mert a magyar szállodacsoport által üzemeltett szállodák lesznek a példák, hogy bemutassák a kutatásban a budapesti piacon jelen lévő szállodák együttműködését a piacvezető online utazási irodákkal.A dolgozat fő kérdése az, hogy vissza lehet-e szorítani az OTA-kat a budapesti piacon, vagy sem. Befolyásoló tényező-e a nemzetközi márkához való tartozás, vagy sem? A tanulmány a Covid–19 vírus okozta világjárvány előtti helyzetre fókuszál, annak a turizmusra gyakorolt hatásaira nem tér ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest, márka, online értékesítés, szállodaipar, utazási irodák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 13:57
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 14:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet