Partnerkapcsolati hálózat vizsgálata a Siemens Energy Kft. keretein belül

Kelemen Dominika Korina (2020) Partnerkapcsolati hálózat vizsgálata a Siemens Energy Kft. keretein belül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Partnerkapcsolati hálózat vizsgálata a Siemens Energy Kft. keretein belül.pdf] PDF
Partnerkapcsolati hálózat vizsgálata a Siemens Energy Kft. keretein belül.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 15..

Download (988kB)
[thumbnail of 20200511084616.pdf] PDF
20200511084616.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (775kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom első felében arra törekedtem, hogy bemutassam a szakdolgozat elméleti hátterét. Ennek keretein belül ismertettem a logisztika alapfogalmait, illetve bemutattam a logisztika céljait. Az SCOR modell segítségével szemléltettem a logisztika menedzsmentfolyamatait, majd a beszerzési folyamatot és az beszerzéshez kapcsolódó kapcsolatmenedzsmenttel kapcsolatos stratégiai lépéseket kiemelve vizsgáltam. A dolgozat gyakorlati részében bemutattam a Siemens Energy Kft. rövid történetét és a vállalat sajátosságairól is ejtettem néhány szót. Az ezt követő fejezetekben primer kutatást végeztem a szervezet beszerzési folyamatairól, a beszerzés szintjeinek feladatairól és a kapcsolatmenedzsmentről, párhuzamot vonva az előzetesen bemutatott elméleti háttérrel. A következő fejezetben ismertettem a szervezet beszállítói kapcsolatait, rávilágítottam a kiválasztási eljárás folyamatára, a beszállítókkal szemben támasztott elvárásokra. A „Beszállítói kapcsolatok” fejezetben kitértem a cég által használt portálokra és programokra, valamint a beszállítói értékelő rendszerre is. A következő fejezetben részletesen boncolgattam az üzem szállítói kapcsolatait, kezdve a kiválasztási folyamattal, majd folytattam a különböző áruszállítási módok jellemzőivel és az ehhez kapcsolódó partnerkapcsolatokkal. Ezek után szemléltettem azokat a stratégiai lépéseket, amelyeket a cég alkalmaz a fuvarozókkal szemben elégedetlenség esetén. A „Megrendelői kapcsolatok” fejezetben ismertettem az előzőekhez hasonlóan a kiválasztási procedúrát, a szerződéskötés módjait, valamint bemutattam a vevőgondozás és a szállítás során felmerülő stratégiai kérdéseket. Minden kapcsolattípusnál szerettem volna mindkét fél oldalát vizsgálni, hiszen az együttműködés célja mindkét partner elégedettsége. Végül a stakeholder elemzés elméleti hátterét fejtettem ki, mely biztosította számomra a későbbiekben szükséges tudást a gyakorlatban elvégzett stakeholder analízis véghezviteléhez. Az analízis során kiderült számomra, amit a vállalatnál korábban eltöltött gyakorlati időm alatt is tapasztaltam, hogy a szervezet remek kapcsolatot ápol a partnereivel. Az elemzés végére ráleltem olyan partnerekre, amelyekkel a partnerkapcsolati viszony javítására lenne lehetőség és szükség. Következőként olyan javaslatokkal álltam elő a partnerkapcsolat elmélyítésére, amelyek úgy gondolom, hogy könnyen implementálhatóak a Siemens Energy Kft. mindennapi életébe. Számomra ez a kutatás rengeteg új ismeretet hozott, rettentő hasznosnak és érdekesnek tartom a dolgokat, amelyeket a szakdolgozat írása közben tanultam. Remélem, hogy következtetéseimmel és javaslataimmal hozzájárultam a vállalat sikereihez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: logisztika, megrendelés(ek), partnerkapcsolat(ok), árképzési stratégiák, üzleti partneri környezet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 13:47
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 12:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet