A generációk eltérő szociális kapcsolatai és tanulási módszerei

László-Tóth Ivett (2020) A generációk eltérő szociális kapcsolatai és tanulási módszerei. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Laszlo-Toth Ivett.pdf] PDF
Szakdolgozat Laszlo-Toth Ivett.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom bevezető részében említettem, hogy a kutatásom témáját saját elhatározásból választottam, átfogó képet szerettem volna kapni a kamaszokról, a bennük zajló folyamatokról és az őket tanító tanárokról. A Z generációról szóló elméletek segítettek abban, hogy megértsem mi mozgatja őket. Nem arról van szó, hogy ők lettek mások, hanem a világ változott körülöttük. Ehhez a felgyorsult világhoz kell nekünk pedagógusoknak is alkalmazkodni. A generációk képesek egymás képességeit erősíteni és áthidalni a köztük lévő szakadékokat. A kutatásom során egy kis rálátásom nyílott a pedagógus kollegák, közösségi oldalak használatáról.  Az internet használata lehetőséget biztosít a közösségi csoportok létrehozására, mely lehetővé teszi a hatékony és gyors kommunikációt a szülők, a pedagógusok és a diákok között. Úgy gondolom, hogy iskolánk pedagógusai elindultak a fejlődés útján, a technikai eszközök használatát igyekeznek nem csak az adminisztratív feladatok elvégzésére korlátozni.A kutatásom betekintést engedett a diákok körében zajló bántalmazási típusokra és a feldolgozásuk módjára is. Jellemzően a barátokkal beszélik meg az őket ért atrocitásokat. Ezen válasz indított el a megoldást jelentő kortárs mediáció irányába, mely egy módszer, megoldás a konfliktus helyzetek kezelésére.A kortárs mediátori szerepre kiválasztott diákok oldják a kortársaik problémás helyzeteit. A kutatásom is megerősített abban, hogy a szülőktől és a pedagógusoktól nem fogadják el a konfliktus megoldására szolgáló javaslatokat, úgy, mint a saját kortársaiktól. A konfliktusok kezelésére szolgáló program biztonságot jelenthet az áldozat számára és hozzájárulhat a megfelelő iskolai légkör kialakulásához.A téma kifejtése gyakorló pedagógusként is megerősített abban, hogy szükséges és elengedhetetlen a konfliktusok időbeni kezelésére irányuló programok elsajátítása és alkalmazása az intézményünkben.  Hiszek a közös munka erejében, a generációs különbségek mérséklésére szolgáló informatikai eszközökben, azok használatára irányuló szabályok betartásában és a szemtől szembeni kommunikációban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közgazdásztanár mesterképzési szak

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bántalmazás, generáció, konfliktus, serdülő, tanulási módszerek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 11:57
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 13:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet