Stratégiaalkotás szolgáltató vállalatnál

Vidó Dalma Vanda (2020) Stratégiaalkotás szolgáltató vállalatnál. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A Lignum Hotel stratégiaalkotásáról szóló dolgozatom megírása során igyekeztem minden befolyásoló tényezőt figyelembe venni, hogy cég számára a versenyképesség megtartásához sikeres, nyereségorientált, a vállalat irányításának alapját képező működési stratégiát határozzak meg. Ugyanakkor a cél nem csak a szakmai életbe való bekapcsolódási alkalmasságom bizonyítása és a dokumentum megírása, hanem egy valódi terv megalkotása, amely irányt ad a képességek kiépítéséhez és az üzleti tervek megvalósításhoz. A szakdolgozat első részében az irodalomjegyzékben is megjelölt források felhasználásával mutattam be a stratégiaalkotás elméleti alapjait. A választott szálláshely-szolgáltató vállalat részletes bemutatása után a saját készítésű, vendégelégedettségi kérdőívemre kapott válaszokat elemeztem, mely eredményei a vezetőség számára is fontos információkat tartalmazhat, illetve a kérdőív a szükséges módosítások, javítások elvégzése után a jövőben rendszeresen felhasználható a vendégértékelések mérésére, a folyamatos változó igények és a fizetési hajlandóság megállapításához. A hotel környezetelemzése során figyelembe vettem minden olyan tendenciát, amelynek szerepe meghatározható lehet a vállalat működése során. A mikrokörnyezet vizsgálatakor Porter öttényezős versenyelőny modellt és konkurenciaanalízist készítettem, hogy mely piaci szereplők tekinthetőek tényleges versenytársnak. A SWOT analízisben összegyűjtöttem és részleteztem a vállalat erősségeit, amely versenyelőnyöket jelenthetnek a cég számára, a gyengeségeit, a felhasználható lehetőségeit, illetve az őt érintő fenyegetettségeket és azok hatásait. Ezt követően, a 7. fejezetben a Lignum Hotel PMS rendszerét és értékesítéssel kapcsolatos módszereit taglaltam. 2020. márciusában kialakult koronavírus járványhelyzet miatt a stratégia teljes újragondolására volt szükség. Kiemelt figyelmet kell fordítani a higiéniai előírások betartására a szálloda alkalmazottai és vendégei egészségének megóvása érdekében, illetve a vendégforgalom növeléséhez erős kommunikációs stratégia kidolgozására van szükség. A „Következtetések, javaslatok” fejezetben kifejtett járványhelyzet alatti és utáni intézkedések megvalósítása segítséget nyújthat a sikeres, nyereséges működés helyreállításához. Reményeink szerint a turizmus fokozatos újraindításával a desztinációban hamarosan ismét megjelennek a vendégek és igénybe veszik a szálloda által nyújtott szolgáltatásokat, hisz ez a szektor biztosítja több tízezer miskolci és Miskolc-környéki lakos közvetlen megélhetését is. Örömmel értesültem róla, hogy a tájékoztató e-mailek, social media bejegyzések közzététele új foglalásokat eredményezett és egyre növekvő számban érdeklődnek az újranyitással kapcsolatos információkról, kedvezményekről. Bízom abban, hogy kidolgozott terveim, ötleteim megvalósításra kerülnek és lehetőséget kapok a vállalatnál egyéb kutatásokban való részvételre, további feladatok elvégzésére, illetve eddigi munkáimnak és szerzett tapasztalataimnak köszönhetően előléptetésre, front office manager pozíció betöltésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Duális képzés (BA/BSc)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elemzési módszerek, statisztika, stratégia, szolgáltatás, versenyképesség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 11:57
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 12:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet