Analyzing the implementation of a new loyalty program after the Marriott/Starwood merge – The case of Renaissance Amsterdam

Kankulyová Laura (2020) Analyzing the implementation of a new loyalty program after the Marriott/Starwood merge – The case of Renaissance Amsterdam. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dissertation - Laura Kankulyova.pdf] PDF
Dissertation - Laura Kankulyova.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The research is focusing on analyzing the effects of the new loyalty program which was created shortly after the Marriott and Starwood acqusition.  It examines the satisfaction of the customers at the Renaissance Amsterdam Hotel,  and shows the importance of customer loyalty.  The study also provides better understanding of the process of launchin the new program, and how the associated were prepared for all the changes.  In the study the former loyalty programs are compared to the new one and analyzes the changes while introducing the new loyalty tiers and benefits.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás (angol nyelven)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Karakasné Morvay Klára
Belső
főiskolai docens, Vendéglátás Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: customer satisfaction, customer service, hospitality, loyalty program, satisfaction survey
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 11:47
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 12:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet