Online marketingkommunikáció alkalmazása a kis- és középvállalkozások szektorában

Zsiga Dominika (2020) Online marketingkommunikáció alkalmazása a kis- és középvállalkozások szektorában. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of zsiga_dominika_2020máj_publikus.pdf]
Preview
PDF
zsiga_dominika_2020máj_publikus.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of NYILATKOZAT.pdf] PDF
NYILATKOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (137kB)

Abstract

Záródolgozatomban a hazai kis-és középvállalkozások online jelenlétét szándékoztam ismertetni a szakmai gyakorlati cégem – Göcsej Ép-Ker Kft. – tapasztalati alátámasztása együttesével.Dolgozatom első részében a 2020-as piaci trendekkel, egy aktuális helyzetjelentéssel indítottam ami a marketing témakörbe nyúlik bele, a gazdasági piacot tekintve a legkedveltebb témámba.Itt bemutattam az idei év legsikeresebnek mutatkozó online marketing kommunikációs irányvonalait, amelyek a következők:• mesterséges intelligencia• chatbotok• videómarketing• influencer marketing• vizuális keresés• közösségi médiás történetek• SERP• social shopping• hangalapú keresés• közösségi üzenetküldő alkalmazások• interaktív contectEmellett a hazai kkv-k helyzete kapott helyet, amely az általános mutatószámokon túl az online helyzetet is vizsgálta, ami szemlélteti miért is érdemes szót ejteni erről a témáról. Hazánk vállalkozásainak 99%-a kkv-ként működik, azonban online aktivitást csak minden második cég mutat pedig a 21. században a digitális élet mondhatni nélkülözhetetlen.Mind ezek után egyértelműen az online helyzeti állapot bővebb feltárása következett. Kezdve az online marketing fogalmával és a hozzá kapcsolódó online kommunikációs eszközökkel, vagyis a:• keresőoptimalizálással• tartalommarketinggel• fizetett hirdetésekkel• e-mail marketinggel• közösségi média marketinggelMajd ezt követően a közösségi média definiálása és a hazai TOP 4: a Facebook, Messenger, Instagram és a Youtube bemutatása. Végezetül pedig az e-kereskedelem fogalmi meghatározása és Magyarország legismertebb webáruházainak ismertetése.Ehhez a fejezethez a gyakorlatom során szerzett tapasztalatokat kétségkívül betudtam ágyazni az elméleti sorok közé, ugyanis foglalkoztam a cég weboldalával, közösségi platformjával, értékesítési folyamatokkal, ügyfélkezeléssel. Így a befejező tartalmi részben a szakmai gyakorlaton szerzett tudásomat mutattam be a témán keresztül.Az utolsó részben a gyakorlatomon használt online eszközöket, ezek hatásait és eredményeit ismertettem, majd javaslatot adtam a további fejlesztésre – vagyis a chatbot funkcióra és az Instagramra –, hogy a cég sikereit tovább bővítsék.Lezárásként összegeztem a dolgozatom célját, miként a kkv-k előtt minden kapu nyitott, hogy éljenek a digitális világ adta lehetőségekkel az elismerés és hírnév érdekében.

Institution

Budapest Business University

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens, Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék, GKZ

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Göcsej Ép-Ker Kft. (Zalaegerszeg), kis- és középvállalkozás - KKV, kommunikáció, marketingeszközök, marketingkommunikáció, online marketing, vevőkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2020. Jun. 17. 18:05
Last Modified: 2020. Jun. 29. 11:33
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25681

Actions (login required)

View Item View Item