Kámán Norman (2020) A sztenderdizált és az egyénre szabott szolgáltatások elemzése és összehasonlítása, kihívásainak bemutatása. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
kámán_norman_2020máj.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A sztenderdizált és egyénre szabott szolgáltatások közötti alapvető különbségek leginkább stratégia oldalról látszódnak. Amíg a sztenderd szolgáltatások a hagyományos közgazdaságtanon alapulnak addig az egyénre szabott szolgáltatások között fellelhetők olyan tényezők a fogyasztó oldaláról, amelyeket a klasszikus közgazdaságtan nem tartalmaz. Alapvetően a céljaikban megegyeznek, hiszen a vevő elégedettség megszerzésén túl a profit elérése a legfőbb cél. A két szolgáltatást tekintve, hasonló előnyökkel is rendelkeznek. Például innovációs fejlesztések sikere, vagy pedig az elégedett fogyasztó jellemzi őket. Csak más eszközökkel, módszerekkel érik el ezeket az előnyöket. Viszont minőségüket összehasonlítva egyből kiderül, hogy az egyénre szabott szolgáltatások, jóval nagyobb hozzáadott értékkel rendelkezni. Összességében az egyénre szabott szolgáltatás sokkal minőségibb, jóval komplexebb feladatokat old, meg mint a sztenderdizált szolgáltatások és a dolgozók szakképzettsége is bizalomgerjesztőbb. A sztenderdizált szolgáltatás mellett érvelve, pedig az ő szolgáltatásukat sokkal inkább ki tudja ismerni a fogyasztó, nem éri őket az a hátrány, vagy csak minimális szinten, hogy a vevő kockázatérzete nagy lenne, szemben az egyénre szabott szolgáltatásokkal, illetve szolgáltatástermékeik is jóval olcsóbb áron kínálják, mint az egyénre szabott szolgáltatások. A sztenderdizált szolgáltatások teljesítésének jóval rövidebb az időigénye, mint az egyénre szabott szolgáltatásoknak és általánosan az is elmondható, hogy egy nagyobb vevő szegmens céloznak meg. Továbbá abból adódóan, hogy a fogyasztó gyakrabban vesz, igénybe sztenderd szolgáltatásokat kialakul benne a bizalom érzete, ezzel szemben az egyénre szabott szolgáltatások fogyasztóit nem a bizalom, hanem a hit érzete jellemzi. A két szolgáltatás pozitív tulajdonságaiból pedig megkapjuk a modulizációt, amely átvette a sztenderd szolgáltatástól a termelékenységet és az alacsony előállítási költségeket, valamint a testre szabott szolgáltatásoktól pedig az egyéni igények kielégítése került bele.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business marketing, modulizáció, személyre szabott szolgáltatás(ok), szolgáltatási jellemzők, szolgáltatásmenedzsment, szolgáltatások, sztenderdizálás, összehasonlító elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Jún. 17. 18:03 |
Utolsó módosítás: | 2020. Jún. 17. 18:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |