Út az igények felmerülése és kielégítése között

Horváth Beatrix (2020) Út az igények felmerülése és kielégítése között. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of horváth_beatrix_2020máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
horváth_beatrix_2020máj_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of horváth_beatrix_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf] PDF
horváth_beatrix_2020máj_publikus_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (929kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája, út az igények felmerülése és kielégítése között. Ezt a témát a P-Floor Kft.-ra kivetítve vizsgáltam, elemeztem. Dolgozatom első felében leírom, hogy mi az általam betöltött pozíció a vállalatnál, illetve tevékenységiköröm.  A második fejezetben a vállalat bemutatása történik 1994-től napjainkig. Részletes leírásban a vállalat tevékenységikörét írom le. Két fő része van a nagykereskedelmi rész és a kiskereskedelmi rész. A vállalat foglalkozik import tevékenységgel is. Ezután következik a vállalat helyzetelemzése több szempont alapján. Első szempontként a pénzügyi-gazdasági helyzetének ismertetése szerepel. Majd makrokörnyezeti és mikrokörnyezeti elemzést is végeztem. Makrokörnyezeti elemzéshez a STEEP-módszert alkalmaztam ,míg a mikrokörnyezetinél SWOT-analízist készítettem. Dolgozatom következő sarkalatos része a felmerült igényekhez kapcsolódó tevékenységek megfigyelése, elemzése. Ehhez a témakörhöz készült 2 kérdőív. Az egyik az online vásárlói szokásokra tér ki 15 pontban, míg a másik a lakberendezési termékek vásárlására 11 pontban. Ebből készítettem különböző diagrammokat kiválasztott számadatokkal. Több diagramm készült, több szempont alapján. Majd áttértem a vállalat marketingtevékenységére. A marketing-mix 7P-s változatával elemeztem a vállalatot. Ezen elemzés végeztével, áttértem a vásárlói döntés folyamatára. Itt az igény felmerülésétől végig mentem az igény kielégítéséig. Ehhez kapcsolódóan következett a felmerült igényekkel kapcsolatos tevékenységmenedzsment. Ezt részletesen kifejtve mutattam be a folyamatot a vállalat életére vetítve. A folyamatbemutatását fűztem át a következő fejezetben egy új és egyre népszerűbb körben. Ez a testre szabottság. Fogalmi levezetés után, részletes bemutatás található egy termék teljes folyamatáról a testre szabottság igénybe vételével. A fogyasztóban felmerült igénytől, a tervezésen, a megvalósításon keresztül az igény kielégítéséig. Utolsó fő témám az ellátási láncról szólt, a vállalat tevékenységére szabva. Majd dolgozatom végén, két javaslatot tettem. A vállalat social media-ban betöltött szerepére, illetve a webáruház korszerűsítésére, újraindítására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Levelező

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr Szabó László
Belső
főiskolai docens, Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék, GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: P-Floor Kft. (Gyenesdiás), ellátási lánc - ellátó hálózat, helyzetelemzés, igények, makrokörnyezet, marketingtevékenység, mikrokörnyezet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Jún. 17. 18:02
Utolsó módosítás: 2020. Jún. 17. 18:02
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25631

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet